İçeriğe git


Resim
- - - - -

Accountum önce hacklendi sonra disabled oldu


  • Bu konu kapalı Konu Kapalı
Bu konuya 14 yanıt gönderildi

#1 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 10:20 ÖS

öncelikle ilgilenen ilgilenmeyen herkeze şimdiden teşekkür ederim.
bugün sabah girdiğimde oyuna accountuma ulaşamıyordum ,anlaşılan hacklenmişti neyse uğraş uğraş kaç kere şifremi değiştirdim ancak accoutum disabled(locked) oldu .Gm ye ticket attım bana kendi çevirdiğim kadarıyla sanırım şifremi,ıd mi ,gizli soru ve yanıtımı değiştrimemi istedi yada yeni bir hesap diyoda olabilir ... şifremi ve id mi değiştirdim ancak gizli sorumu değiştiremiyorum battle.net de bulamadım bir türlü buna bir yardımcı olursanız ...
Ayrıca benim pc imde trojan virus vs.. olduğunu hiç sanmıyorum çünkü girdiğim yerler belli hergün 3-4 yer örneğin wow ,facebook,fizy,wowhead,curse,noxxic vs... hiç bir program indirmedim wow addonlar haricinden oda curseden . Dün gece guilddekilerle kavga ettim ve çıktım guildin sitesine emailin kayıtlıydı ve bazı bilgilerim guildekiler beni hacklemiş olabilirler mi ?
Şimdiden çok teşekkürler forumlarda bulamadım oyuzden konu açtım eğer böyle bir konu varsa şimdiden kusura bakmayın ,iyi akşamlar
  • 0

#2 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 10:52 ÖS

ayrıca accontunuzu kitledik çünkü olası illegal gold satışı vs saptadık bunun nedeni bir trojan vs... olabilir diyor accountunuzu açabilmek için id şifre ve gizli soru ve cevabı değiştirmeniz gerek vs.. diyor ancak yukarıda dediğim gibi şifremi ve ıd mi değiştirdim fakat gizli sorumu değiştirmek için herhangi bir şey yok sitede yada bulamadım , bu işi yeni bir hesap açıp bilgilerimi oraya aktarma falan yaparak yapabilirmiyim ?
  • 0

#3 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 10:57 ÖS

Gizli sorunu bilmiyorsan, yeni bir ticket aç kimliğini scan edip gizli sorumun cevabını unuttum de. Adım adım sana ne yapman gerektiğini söyleyeceklerdir. Bize kendinin bile anlamadığın şekilde anlatırsan doğal olarak biz de anlayamayız.
  • 0

#4 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:02 ÖS

bak kardeşim bunda anlamicak bişey yok tek tek açıkladım , belki yapmışta olabilirim inanki sabahtan beri uğraşıyorum sinirliyim ve beynim sulandı eğer düzgün açıklayamadıysam kusura bakma ki ayrıca gizli sorumu unutmadım gizli sorumu ve cevabını değiştiremiyorum , adamlar ticketa verdiği cevapta bunu yapmam gerektiğini söylüyor ancak sitede gizli soruyu ve yanıtı değiştirmeye dair bir şey yok anlatabildimmi ?
  • 0

#5 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:19 ÖS

Gizli sorunu ve cevabını sen değiştiremezsin, öyle bir seçenek yok. Sadece kimlik fotokopinle beraber ticket açarak değiştirme talebinde bulunabilirsin. Sana gönderdikleri metini buraya kopyalarsan daha kolay yardımcı olabilirim. Tarayıcımı kapatırken gördüm konunu, forumu tekrar sana yardımcı olmak için açtım, bu kadar agrasif olmaya gerek yok.
  • 1

#6 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:32 ÖS

ilgin için teşekkürler zaten agresifliğim sana değil hacker ve blizzardta tekrar kusura bakma
bu 1. attığım ticketın cevabı
You are receiving this message as we have found that your account has become compromised.

- What has happened?

1. Your Battle.net account has become compromised
2. Your e-mail account has become compromised
3. Your Battle.net secret question and answer have been compromised

As a result of this, I have temporarily suspended your World of Warcraft account, and disabled your current secret question and answer as a security precaution.

- What will I need to do next?

1. As we will need to update your e-mail address, please reply to this ticket with a new e-mail address that has not already been used with a Battle.net account.
2. Nominate a new secret question and answer from the list below
3. Scan or take a good quality picture of your photo ID (passport, driver's licence etc.) for ownership verification
4. Create a new support ticket with your newly created Battle.net account, and provide the following information in a text document (.TXT file, e.g. Notepad file) as an attachment:

- Battle.net Account Name: The current account name (email address) you are using to login.
- Confirmation that you agree to have your original Battle.net account e-mail changed to that of your newly created Battle.net account (your newly created account will be disabled as a result).
- NEW secret question and answer
- Name: The full name that the account was created with.
- A scan or digital image of nationally recognised photo ID, such as passport or drivers license (please do not include public transport cards, library cards etc, as these are unsuitable for our needs) as a separate attachment.

The list of available secret questions is:

- First elementary school I attended?
- The high school I graduated from?
- Mother's city of birth?
- Father's city of birth?
- Your city of birth?
- Name of your first pet?
- Best friend in high school?
- Model of your first car?
- Your favorite sports team?
- Your first employer (company name)?

The answer to the question doesn't necessarily have to be the right one, but can be an answer that only you will know.

For security reasons, we ask that you do not write your new secret question/answer and your account details in the main body of your ticket.

Once we have received this information, we will be able to process your account further.

We have also removed your recurring subscription details from the account; you will not be billed again on this card unless you enter the details again manually. Once the current subscription is over, if no further payment details are added, your account will become frozen

We invite you to visit our official Blizzard Customer Support Videos, where you will be able to find troubleshooting solutions to the most common issues such as account security:

http://www.youtube.com/user/BlizzardTutorial

buda 2. charımın kitlenmesi için açtığım ticketın cevabı
Greetings! My name is Game Master Berrakraa. I received your Battle.net Support Ticket regarding your account.

I have determined that your account has been compromised by a malicious third party, most likely for use in illegal gold selling activity.

This is commonly carried out using a Key Logger or Trojan virus which has infected a computer used to access world of warcraft. These programs collect login information when accessing the game which is sent to hackers for later use and represent a serious security risk.

Alternatively, you may have fallen victim to a “phishing” scam where your details were requested by a scammer through email or ingame whispers claiming to be from Blizzard.

To ensure the security of your account, we recommend following the Security Checklist on our Account Security Site, which can all be found at:

<http://eu.battle.net...rity/checklist>

---------------------
IMPORTANT
---------------------

Before we can unlock your account, we must secure it with a new Email address and a new Secret Question and Answer combination.

I have reason to believe that your e-mail account has become compromised. As such, we will require you to contact us from a new e-mail address, so that we can change your Battle.net account name. Presently, we have temporarily suspended your World of Warcraft account to allow you time to secure your computer.

As your Secret Question and Answer have also become compromised, they must be changed. We have temporarily disabled the email change and password recovery feature as a security precaution.

We will need you to nominate a new secret question and answer, both of which must be different from the previous ones.

---------------------
TO DO
---------------------

Please access your My Support site at <http://eu.battle.net/> and open a new ticket [Click support on the top right of the page] and providing us with the following details:

(If you cannot access your My Support site via your account create a new battlenet account [which is free] and contact us from the new account, providing us with the information requested.)

Attachment: A text file with the following information

- Battle.net Account Name: The current account name (email address) you are using to login.
- *NEW* Battle.net Account Name: The e-mail you wish to have as your new account name.
- *NEW* Battle.net Secret Question and Answer.
- Name: The full name that the account was created with.
- This confirmation, after having checked your computer for viruses: "I have now checked the security of my computer, ensuring it is free of any viruses or key loggers and can confirm all appropriate precautions have been taken."


The list of available questions is:

- First elementary school I attended?
- The high school I graduated from?
- Mother's city of birth?
- Father's city of birth?
- Your city of birth?
- Name of your first pet?
- Best friend in high school?
- Model of your first car?
- Your favourite sports team?
- Your first employer (company name)?

The answer to this question does not need to be correct, it just needs to be an answer you will recall which cannot be easily guessed and cannot be the same as the one which was used previously.

As soon as we have this information we will be able to progress the resolution of this matter for you and we can work on getting you back in-game asap!

Kind regards,
Game Master Berrakraa
English Game Master Team
Blizzard Europe
  • 0

#7 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:38 ÖS

Aynı isimle (ad&soyad) yeni bir battle.net accountu yaratıp farklı bir gizli soru kullanmanı istiyorlar. Sonrasında yeni oluşturduğun hesapla kendilerine mail atmanı istiyorlar, eski accountunu yeni açmış olduğun battle.net accountuna aktarıcaklar.
  • 2

#8 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:45 ÖS

çok teşekkür ederim şimdi yeni bir account açacağım sonrasında adım adım yardımcı olabilirmisin ?
  • 0

#9 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:51 ÖS

Tabi ama yeni bir battle.net hesabı oluşturduktan sonra o hesap üzerinden tekrar ticket atman yeterli olacaktır. Daha önce ki ticketında kimlik fotokopisi falan koyduysan ona da koy, accountumu kilitleyip yeni bir account açmamı istemiştiniz X mailinde ki World of Warcraft oyunumu bu accounta taşıyabilirsiniz tarzında bişeyler yazarsın işte.
  • 1

#10 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 13 Temmuz 2012 - 11:54 ÖS

tmm oldu çok teşekkür ederim ,çok yardımcı oldun :))
  • 0

#11 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2012 - 09:37 ÖÖ

buda dün attığım ticketın cevabı sanırım gizli soru ve cevabı eski email adresi ve kendi ismimi istiyorlar ? kimlik fotokopim falan zorunlumu ?
Greetings,

Please reply to this ticket and provide the following information in a text document (.TXT file, e.g. Notepad file) as an attachment, along with a clear explanation of your issue:

- Battle.net Account Name: The old account name (email address) you are using to login.
- The Battle.net Secret Question and Answer.
- Name: The full name that the account was created with.

If you can't remember these details we will also require:

- A scan or digital image of nationally recognised photo ID, such as passport or drivers license (please do not include public transport cards, library cards etc, as these are unsuitable for our needs) as an attachment to your reply.

For security reasons, we ask that you do not write your account details in the main body of your reply.

As soon as we have received your reply, we'll get back to you as soon as possible.


Regards,

Nibynoqq
English Game Master Team
Blizzard Entertainment
  • 0

#12 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2012 - 10:59 ÖÖ

Bir text dosyasına eski accountunda oyuna girerken kullandığın mail adresini, gizli soru ve cevabını, ve accountu yaratırken kullandığın tam ismi istiyorlar.

Bunları hatırlamıyorsan;

Resimli kimlik, pasaport veya ehliyet scanini istiyorlar.

En son açtığın ticketta bunları eklemen gerekiyor sonuçta kimliğini bi şekilde ispatlaman lazım.
  • 1

#13 AOHer

AOHer

    Scout

  • Members
  • 6 İleti

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2012 - 11:33 ÖÖ

Admin dostum bana da hemen bu konunun asagısında actıgım konuda yardım eder misin?
  • 0

#14 ege34

ege34

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*Pip*
  • 38 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2012 - 02:54 ÖS

admin teşekkür ederim sayende artık accountum açıldı ,saygılar...
  • 0

#15 turkule

turkule

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.356 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2012 - 03:06 ÖS

Rica ederim, iyi oyunlar.
  • 0




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı