İçeriğe git


Resim
- - - - -

MoP: Soru & Cevap (Dungeon ve Raidler) (Official)


  • Please log in to reply
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1 Powah

Powah

    Moderatör

  • Moderators
  • 612 İleti

Yazma tarihi: 15 Eylül 2012 - 08:39 ÖS

*
Popüler

Blizzard dönem dönem, tüm oyuncularından soruları kabul eder ve cevaplar, en son cevaplanan soruların oyunun Dungeon ve Raidler kısmını ilgilendiren cevaplarına bakalım.

Ayrıca;
MoP: Soru & Cevap (Genel Konular)
MoP: Soru & Cevap (Hikaye)
MoP: Soru & Cevap (Sınıflar Arası Denge)

Resmi ekleyen

LFR yeni loot sistemi bekleneni pek karşılamadı gibi, Başka herhangi bir fikriniz var mıydı bu konuda?

Sistemin daha görsel olabileceği konusunda sizlere katılıyoruz. Özellikle hiç bir loot kazanamadığınızda kestiğiniz boss'un zorluğunun hiç bir önemi kalmıyor, mutlu olmuyorsunuz. (en azından önceden item kazanma ihtimalinden ötürü bir heyecan oluyordu)
Bu konuda bi kaç değişiklik yapabiliriz, sistemi süslemeyi biz de istiyoruz.


Resmi ekleyen

Mists Of Pandaria ile beraber gelen yeniliklerden hangisini daha çok beğenerek sunuyorsunuz?

Challenge mode dungeonlar! Şu anki 5 kişilik içeriklerimiz, LFD ile rasgele buluşturulmuş 5 kişi tarafından tüketiliyor. Bunun düzenlenmesi lazımdı. (Cata heroiclerinden aldığımız bir ders)
Challenge modları, arkadaşlar ve guild üyeleri ile birlikte yeteneklerinizi ve koordinasyonunuzu test edebileceğiniz, eğlenceli ana içeriklerden birisi. CC, assist etmek, hedef önceliği gibi konularda uzmanlaşarak başarıya ulaşabilirsiniz. Ve içeri giren herkesin gear'ını otomatik olarak standart hale getirdiğimiz için, gear'ınız ne kadar iyileşirse iyileşsin, içerik kolaylaşmayacak. Sadece yeteneğinizi geliştirerek buraları daha kolay geçebilirsiniz.


LFR tokenları Takas edilebilecek mi?

Yeni LFR loot sisteminin ana amacı, sizin loot alma ihtimalinizi tamamen dış etkenlerden soyutlamaktı. Eğer arkadaşlarınızdan loot alabilecek olsaydınız, önceden hazırlanmış bir grup ile şansınızı arttırabilirdiniz.


Resmi ekleyen

Blizzard'ın 25 kişilik raidlere bakışı nasıl? 25 kişilik raidleri kurtarmak için herhangi bir şey yapılabilir mi? ya da en azından daha cazip hale getirmek için?

Kısacası, şu anki 25 kişilik raidlerin durumundan hiç memnun değiliz. Mantıklı olarak bakıldığında 25 kişilik raidler o kadar da cazip değil. 2.5 kat daha fazla geniş, ve 2.5 kat daha fazla üye gerektiriyor. Her ne kadar 10 ve 25 kişiliğin zorluğunu eşit derecede götürmeye çalışsak da başaramadığımız zamanlar da oluyor.

10 kişilik raidlerde bir kişinin sorumluluğu daha yüksek iken, 25 kişilik raidlerde hareket etmek daha karmaşık.
Zorluğu dengelesek bile, yukarda saydığım sebeplerden dolayı mantıken eşitleyemeyiz.

Cataclysm de 10-25 paralel içeriklerini sunarken asıl umudumuz ve niyetimiz, insanların 10 veya 25 kişilik raid konusunda rahatça seçim yapabilmeleriydi. Ama kabul ediyorum ki 25 ve 10 kişilik raidin organizasyon zorlukları farkı bunu engelledi. Mesela bir guild liderinin düzenli olarak gelen 21 online oyuncusu varsa, bu lider 4 kişi daha bulmak yerine raidi küçültüp 10 kişi olarak gitmenin daha iyi olduğunu düşündü.
Ve eğer Mechanar dungeon'ı bize bir şey öğrettiyse, o da şudur;
Eğer ödül aynıysa, engelin daha az olduğu yolu tercih etmelisin. (Tabi bunun en eğlenceli yol olacağı garantisi yok)

Bunu engellemek için 5.0 patch'i ile küçük bir adım attık. 25 kişilik raidlerden boss başına 6 loot düşürebilirsiniz artık. (Oranlarsanız 10 men'e göre daha çok loot demek) Bu da bir şeydir, ama duruma gerçek çözümü sunmuyor. Bu konu hakkında geliştirmelerimiz devam edecek.


Blizzcon 2011'de bahsettiğiniz, Observer moduna ne oldu? (powah not: Observer modu, dilediğiniz raide sadece gözlemci olarak katılabilmenizi sağlıyordu, mesela paragon'un heroic denemelerini anlık olarak izleyebilirdiniz)

Observer modu hala istek listemizde. Sadece ne zaman getireceğimiz belli değil. Şimdiye kadar diğer özellikler bizim için daha fazla önemliydi, ama umuyorum yakın bir vakitte yayınlayacağız.

Observer modundaki endişeleriniz nelerdi ki?

Raid açısından şöyle bir sıkıntısı vardı, eğer bu modu yayınlarsak, raid liderleri observer modunda yönetirdi raidleri. Düşünsenize, kendi classınızı maksimum derecede oynamaya çalışırken bir yandan da raidi yönetmek mi kolay, yoksa sadece izleyip yönerge vermek mi?
Haliyle bu sistem high end oyuncular için kesinlikle kullanılması gereken bir yöntem olurdu.

Söylediğim gibi, bir kaç baş etmek istediğimiz sorun var, ama mükemmel olacağı konusunda hiç şüphem yok.

25 kişilik raidi nasıl kurtaracaksınız?

Daha fazla harcanan efor için insanların aldığı lootu orantılamak istiyoruz, bu daha yüksek ilvl loot manasına gelmesin, sadece daha fazla loot alabilme imkanı verilebilir.
25 kişilik raidleri öldürmeye çalışmıyoruz, ancak kurtarmak için de mükemmel bir iş yapmadığımız konusunda sana katılıyorum.


Resmi ekleyen

Heroic Spine gibi bir boss fight'ı nasıl oluştu? Yanlış giden neydi?

Bir boss fight'ını heroic zorluğa ayarlarken en zorlandığımız kısım, sınıflar arası dengeyi tutturmak. Ultraxion gibi combatlarda sınıfların yakın dps yapabileceğini öngörebilirken, 20 saniyelik bir hedefe eşit derecede burst yapabileceklerini elbette söylemiyoruz.

Bu, bizim ölümcül zor combatları ayarlayamayacağımız manasına gelmiyor, sadece daha dikkatli ayarlamalar yapmamız manasına geliyor.
Örnek vermem gerekirse, heroic ragnaros'u deneyen guildleri izlemek oldukça ilginçti. Mesela 2. fazı geçemeyen guildler molten elementaller için 9-10 tane balance druid aldılar. Ancak 3. faza geçince her ne kadar balanceların aoesi mükemmel olduysa da, yerdeki ateşlerden kaçarken dpsleri oldukça düştü.
Haliyle guildler gittikçe daha az druidle denemeye başladılar, ve en sonunda dengeli bir komboyla ragnarosu kesebildiler.

Ama, eğer 3. faz gibi bir faz olmasaydı, fight nefarian hc world first fightına benzerdi. (powah note: orda da druid stackleyerek almışlardı)
Kısacası spine fightından derslerimizi aldık.

LFR son nokta mı, yoksa hiç hazırlanma ya da gereksinim olmadan da bedava ödül almak da gelecek mi? (powah not: Soruyu soran kişi lfr'nin aşırı kolay olmasını iğneliyor.)

LFR'nin birlikte oynadığınız arkadaşlarınızla yaptığınız progress'in yerini tuttuğunu düşünmüyorum.
LFR sadece arkadaşlarınız online değilken yapmak isteyebileceğiniz bir şey.

Kısacası Arkadaşlarla raid yapmak > Raid Finder'a katılmak > Hiç bir raide katılmamak.

Resmi ekleyen

Heroic'e çevirerek değil de olaya göre Hard-mode boss fight dizaynları görecek miyiz? (Powah note: bkz: ulduar)

Terrace of Endless Spring raidindeki The Protectors of the Endless combatı tam da Ulduardaki Iron Council combatı gibi çalışıyor. Eğer Protector Kaolan'ı en son keserseniz, "elite" loot alıyorsunuz, ki bu loot daha yüksek statlara sahip.

Kısacası deney yaparak ve bunları mantıklı yerlerde yayınlayarak bazı şeyleri halletmeye çalışıyoruz. Bazı ulduar fightlarının hard modelarını çözmek oldukça kolaydı, mesela freya'yı koruyucuları ayaktayken kesmek gibi, ama kaçınız vezax'ın achievementı olmadan hard mode'unu bulabilirdiniz? Ya da XT'deki gibi gizli tuzaklar...
Hatırlıyorum da Mimiron'un hard mode'a nasıl geçeceğini tartışıyorduk, aramızdan birisi, "neden duvara kocaman kırmızı bir düğme koymuyoruz?" diye bir espri yapmıştı. :) (powah note: Şu an mimiron gerçekten de duvardaki bir kırmızı düğmeye basılarak heroic zorluğa geçiyor)

Kısacası, heroic'e çevirme duracak (DS, ICC gibi), ancak Ulduar modelini uygulayabileceğimiz yerleri de gözden kaçırmamaya çalışıyoruz.

Resmi ekleyen

Gelecek raidlerde değişik çevreler görecek miyiz?

Tier - Raid içeriğimizi hazırlarken görsel değişikliklerin önemine oldukça değer veriyoruz. Farklı bölgelere sahip olmak bu konuda oldukça yararlı oluyor. (BoT, BWD, Tot4W gibi, aynı tier, farklı bölgeler) Ama yine de aynı raid içinde de farklı farklı çevreler iyi oluyor.

Ulduar hakkındaki mükemmel şeylerden birisi de, mesela mimiron'un bölgesinin freya'nın bölgesinden farklı hissettirmesiydi, ya da ignis'in bölgesi ile diğer yerlerin farkı gibi.


Resmi ekleyen

Ulduar gibi başka bir raid görecek miyiz? Yoksa Mop'un ilk tierinden sonra Dragon soul ya da ToC gibi raidler mi olacak?

Ulduar ve icecrown'ı biz de çok sevdik.
Ancak pandaria ile birlikte 3 ayrı raidle gelen 18 boss ve 2 adet world boss'umuzun olması, ulduar gibi başka raid de yayınlamayacağımız manasına gelmiyor. Sadece ilk tierde sha, mantid ve moguların hikayelerini yansıtmak istediğimiz için ayrı ayrı bölgeler kurduk.
Aslında bundan sonraki raid tam da istediğin gibi olabilir...


End game, hardcore oyuncuları elinizde tutmak için ne gibi planlarınız var?

Bunun için ne kadar hızlı içerik sunarsak o kadar iyi olur elbette. High end oyuncular içeriği bitirince biraz ara almak isteyebiliyorlar, ancak bu ara uzadıkça da ilgilerini kaybediyorlar.

Biliyorum, yıllardır "daha hızlı, daha iyi" diyip duruyoruz, ama yine de bu büyüklükte bir gemiyi çevirmek yıllarımızı alabiliyor. :(

Kaynak: http://www.wowhead.c...ards-reddit-q-a

Konu Powah tarafından 16 Eylül 2012 - 06:56 ÖÖ tarih ve saatinde düzenlenmiştir

  • 10

Powah - Stream -  Off

Bir sonraki yayın için isteklerinizi Bu başlığa yazabilirsiniz.


#2 Scirocco

Scirocco

    Sergeant

  • Members
  • 87 İleti
  • LocationLüleburgaz

Yazma tarihi: 15 Eylül 2012 - 10:05 ÖS

Abi ellerine sağlık dokandım yeşil oka . Ayrıca yeni görevinide kutlar başarılarının devamını dilerim :)
  • 0




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı