İçeriğe git


Resim
- - - - -

MoP Hikayesine Giriş Rehberi (Alıntıdır)


  • Please log in to reply
Bu konuya 13 yanıt gönderildi

#1 Dungaton

Dungaton

    Scout

  • Members
  • Pip*Pip*
  • 10 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 09:07 ÖÖ

TekJeton'un sayfasında az önce Mists of Pandaria'nın hikayesi ile ilgili oldukça detaylı bir rehber yayınlandı. Pandarianın geçmişten günümüze geçirdiği değişim, sis tabakasının sebebi ve Panda kültürü bunun içerisinde yer alan başlıklardan sadece bir iki tanesi. Bir bakın derim ^^

MoP Hikayesine Giriş Rehberi

Resmi ekleyen

Uzun yıllardır MMORPG sektöründe liderliğini koruyan World of Warcraft, yepyeni ek paketi Mists of Pandaria ile bu durumu sürdürmeyi planlıyor. Peki bunca yıldır süregelen hikaye nasıl oldu da Panda ırkına kadar uzandı? TekJeton olarak, pek çok oyuncunun merak ettiği Mists of Pandaria ek paketinin hikaye girişini ve Pandaria’nın geçmişten günümüze geçişini anlatalım istedik. Buyrun bakalım Pandalar ne imiş, ne olmuşlar? Monklar nasıl oluşmuş, ne olarak uzmanlaşmışlar?

Tam 10.000 yıldır saklı olan bir kıta. Azeroth’un Pandaria’sı bunca zamandır geçilemeyen bir sis perdesinin ardında idi. Ancak bu büyü yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Bunca zamandır Azeroth sakinleri Panda ırkı ile karşılaşmamıştı. Chen Stormstout’un Rexxar ile karşılaştığı ve bir iki Mogu’nun Azeroth’a ziyarete geldiği dışında bu uzak diyardan hiçbir haber alınamıyordu.

Resmi ekleyen

Horde ve Ally birliklerinin birbirleri ile deniz savaşı sonucunda okyanusun uçsuz bucaksız derinliklerine kaçan Ally birliklerinin sislerle kaplı bir kara parçası bulması ile başlar olaylar. Haliyle buraya egemen olmak isteyen iki taraf yolda birbiri ile çatışır ve ilk giden ekiplerin enkazları Pandaria’da Jade Forest kıyılarına vurur. İşte bu noktada şu anda bulunduğumuz WoW’dan Mists of Pandaria’nın hikayesine geçiş yapmış bulunuyoruz. Yani bütün olay Tol Barad ve ötesinde savaşan iki adet geminin kovalamacasından çıkıyor. Peki Pandaria nasıl oluştu? Bu sis tabakası da nedir?

Bundan tam 12,000 yıl önce, insanoğlu Well of Eternity’nin gizemlerini ilk defa fark ederken, Kalimdor’dan çok uzaklarda Mogu ırkı belirli bir bölgede adeta soykırım yapmış ve barbarlıkları sayesinde egemenlik kurmuştu. Mogu’lar olağanüstü fiziksel güce sahip, yapıca da büyük bir ırktı. Pandaria’nın ilk hükümdarları Mogu’lar esir aldıkları en eski pandarenlerin başlarına neler açabileceğinin bilincinde değildi. Tutsak oldukları süre zarfında kendilerini Chi enerjsine, dengeye ve yakın dövüşün bilgeliğine veren pandalar onları kontrol eden Mogu’lara karşı bir isyan başlatmış ve onların kurduğu egemenliği kısa sürede ele geçirmişti.

Resmi ekleyen

Pandaria sakinleri huzur içerisinde yaşarken War of Ancients patlak vermiş ve Burning Legion Azeroth’u kontrol altına almak için amansız bir akın başlatmıştır. O zamanın Pandaren imparatoru Shaohao ülkesini tehdit edebilecek bu savaştan korumanın bir yolunu bulmuş ve tüm kıtayı dışarıdan kimsenin geçemeyeceği ve tamamen görünmez yapacak bir sis tabakası ile kaplamıştır. Bu büyünün nasıl yapıldığı ve Bu sis tabakasının nasıl yıllar boyunca kendini koruyabildiği ise halen dahi bilinememektedir. Ancak aradan 10,000 yıl geçmiş ve bu sis tabakası artık ortadan kalkmaya başlamıştır. Gizemlerle dolu bu kıta artık keşfedilmeye hazır hale gelmiştir.

Bu 10,000 yıl içerisinde Shen-zin-Su adındaki devasa kaplumbağanın üzerinde Pandaria’dan ayrılıp başka dünyaları keşfetmeye çıkan pandalar da olmuş. Warcraft evreninin en ünlü pandası Chen Stormstout bu kaplumbağayı kendi evi olarak bilmiş ve buna Wandering Isle adını vermiş. Beraberindeki diğer pandalar ile birlikte mobil bir yaşam alanı oluşturmayı başaran bu topluluk, Pandaren ırkını seçen oyunculara ev sahipliği yapacak.


Resmi ekleyen

Biraz da Panda ırkının karakteristik özelliklerine değinelim. Sürekli düşünen, gelişmeye ve zihinsel rahatlığa ulaşmayı hedefleyen pandalar, Azeroth’un sunduğu sonsuz güzelliğin tadını çıkarmaya gayret ederler. Onlar için denge olduğu kadar hedeflere ulaşmak için yapacakları da önemlidir. Dövüşmeyi severler ancak her zaman eşitliği savunurlar. Fakat bütün pandaları tedirgin eden önemli bir durum vardır. Sha olarak adlandırılan negatif enerji ve kötü düşüncelerden beslenen büyük güçler Pandaria’nın derinliklerinde yatmaktadır.

Sha’nın ortaya çıkışı ise Shaohao’nun ülkeyi kurtarması ile bağlantılıdır. Büyük imparator bütün kötü düşüncelerden arınabileceğine inanmış ve bunu başararak Pandaria’yı koruyacak sis tabakasını yapma mertebesine erişmiş. Ancak Shahao’nun kötü tarafı 10,000 yıldır Pandaria’nın altında yaşamakta ve tüm dengesizlikten ve kötülükten beslenmeye çalışmaktadır. İşte bu nedenle huzura ve mutluluğa oldukça önem verir pandalar. Ama ne yazık ki Horde ve Ally birliklerinin Pandaria’ya ayak basması ve çatışmaların başlaması Sha’yı harekete geçirmiş ve Pandaria’da çeşitli yaratıklar belirmeye başlamıştır.

Resmi ekleyen

Bunca yıldır lidersiz yaşayan pandalar her türlü görüşe ve inanışa oldukça saygılı yaklaşırlar. Bunun temelinde ise kendi aralarında farklı inanışların belirmiş olması ve karmaşa yaratıp, Sha’yı güçlendirmek istememeleri yatıyor. Yani Sha korkusu Panda’ları yıllarca huzur içinde yaşamaya zorlamış. Panda ırkının inandığı bir kaç temel ikon var. Bunlar Jade Serpent, Black Ox, Red Crane ve White Tiger.

Panda ırkını ve kültürünü detaylı biçimde tanıdıktan sonra biraz da Monk sınıfından bahsedelim. Yıllar önce Mogu’ların pandaları esir aldığından ve eziyet ettiklerinden bahsetmiştik. Bu ilk pandalar duruma karşı koymak için çıplak elle dövüşme yeteneklerini geliştirmek zorunda kaldılar. Chi enerjisine yoğunlaşıp, uzun saatler çalışarak bunu başaran ve kendi ırklarının belirsizliklerine bir son vermeye kararlı pandalar Monk sınıfının kurucuları olarak hatırlanıyor.


Resmi ekleyen

Monk sınıfı genelde çıplak elle dövüşmeyi tercih eder. Sadece bitirici vuruşları ya da büyüleri için asa ya da diğer yakın dövüş silahlarını kullanılar. Mists of Pandaria ek paketinde hem healer hem dps hem de tank rolünü üstlenebilecek Monklar cloth ve leather eşyaları kullanabiliyor. Agility özelliğine yoğunlaşan bu sınıfın pek çok özelliği saldırılardan hızlıca kaçma ve rakibe hızlı ve hayati darbeler indirmeye odaklı olacak.

Oyuna gelen değişiklikleri ve tüm yenilikleri zaten sizlere detaylı incelememizde sizlere ileteceğiz. Mists of Pandaria’nın World of Warcraft’a yepyeni bir soluk getireceği kesin. Ancak ek paketin önündeki ilk sis perdesi artık aralanmış oldu. Blizzard’ın bu MMORPG efsanesi ile ilgili planlarının halen dahi bitmediğini düşünürsek World of Warcraft’ın daha uzun yıllar bizlerle birlikte olacak gibi duruyor.

http://youtu.be/wvYXoyxLv64


KAYNAK: http://www.tekjeton.....giris-rehberi/

Powah Edit: Bu tür başlıkları reklam tarzında değil de, paylaşım adı altında açın, paylaşın, kaynağınızı belirtin.
Tekjetondaki makaleyi, mesajınızın içeriğine ekliyorum. Kimsenin emeğine konma gibi bir düşüncemiz yok yanlış anlaşılmasın,
kaynağınızı belirttikten sonra zaten böyle bir sıkıntı yaşanmaz.

Konu Powah tarafından 23 Eylül 2012 - 09:40 ÖÖ tarih ve saatinde düzenlenmiştir

  • 7

#2 Powah

Powah

    Moderatör

  • Moderators
  • 612 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 09:42 ÖÖ

Arkadaşlar çok güzel bir şekilde konuyu özetlemişler. Bu makaleyi burada bizimle "paylaştığın" için size de teşekkür ederiz @dungaton.
  • 1

Powah - Stream -  Off

Bir sonraki yayın için isteklerinizi Bu başlığa yazabilirsiniz.


#3 serhan_21

serhan_21

    Sergeant

  • Members
  • 55 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 10:31 ÖÖ

teşekkürler güzel paylaşım
  • 0

#4 Shadowalker

Shadowalker

    Lieutenant General

  • Members
  • 1.507 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 11:31 ÖÖ

Yani pandalar zamanında azeroth u kaderine terk edip kendilerini düşünmüşlerdir. Aynı şekilde Silithus savaşlarında bile kendilerini düşünmüş ve hiç bir halt etmeden adacıklarında yaşamışlar :)
  • 1

#5 Powah

Powah

    Moderatör

  • Moderators
  • 612 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 11:44 ÖÖ

Ve biz de enayi gibi onlara yaranmaya, onların kötülerini kesmeye çalışıyoruz. :)
Hiç sevemedim bu sevimsiz ırkı, ama bir ek paket olarak fena değil mists of pandaria.

AMA, burning legion'ın dünyaya saldırmasının sebebi de night elflerdi, silithidlerin Ctuhn altıında toplanmasını sağlayan twilight ekibi vardı, nerzhul, arthas... Tüm bu savaşların sorumluları da bir noktada bizdik, onların da bu kendi kendini yok etmeye çalışıp, sonra kurtarmaya çalışan topluluktan uzak kalmak istemelerini bir noktada anlayabiliyorum.

Ama ya algalon'u dünyayı yok etme kodunu göndermesin diye durduramasaydık? Pandalar o zaman kendilerini dünyadan soyutlama çabalarını hayatlarıyla, gezegenleriyle ödeyeceklerdi. Ha yine algalonun gelmesini tetikleyen bizdik, ama olsun! :)
  • 1

Powah - Stream -  Off

Bir sonraki yayın için isteklerinizi Bu başlığa yazabilirsiniz.


#6 Shadowalker

Shadowalker

    Lieutenant General

  • Members
  • 1.507 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 01:18 ÖS

Bütün suç Ne ırkının dediğin gibi. Ama bir o kadarda onlar hatalarını telafi etmek için sayısız kahraman feda etmişlerdir. Efsaneleri unutmakta onlara haksızlık olur.

Bir nevi titanlar bile suçlu. Aspectlere güçlerini bahşetiler ve bazıları delirdi. ( Deathwing ve Malygos )

Sonuç olarak Pandalar sevimli bir ırk ama lore a giriş açısından rezil edilmiş :)
  • 0

#7 Xelbelsel

Xelbelsel

    Scout

  • Members
  • 650 İleti

Yazma tarihi: 23 Eylül 2012 - 01:58 ÖS

Çok iyi bir çalışma olmuş paylaşım için sağol :)
  • 0
THE NORTH REMEMBERS!

#8 syon12

syon12

    Sergeant

  • Members
  • 88 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 01:44 ÖÖ

Anlamadığım bir konu var World of Warcraft senaryosunun sonu Mop'dan sonra gelecek ek paketle bitiyor ve bildiğim kadarıyla MoP son gelecek ek paket Titan'a (ismi belli değil ama Titan adlı bir çalışma olduğu ortada) ortam hazırlamak için uzun sürecekmiş ve Titan'ın sonunda alliance horde savaşını bitirmesi söz konusuymuş

Benim merak ettiğim savaşın bitmesi demek oyunun bitmesi demek değil mi ?

Elbet bu savaş böyle devam etmeyecektir senaristler bunun farkındadırlar değil mi ?

NOt:Şimdi bana ''bu sadece oyun savaş hep olacaktır'' demeyin ben WarCraft'a oyun gözüyle değilde hep hikaye gözüyle baktım o yüzden her zaman ilgimi çeker..
  • 0

#9 Powah

Powah

    Moderatör

  • Moderators
  • 612 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 04:14 ÖÖ

Warcraftın senaryosunun sonu diye planlanmış bir şey yok ki ortada, ayrıca titan'ın wow ile alakalı olacağı da kesin değil.
Ancak, her ne kadar warcraft oyunlarının dışına da çıkıldıysa da, bugüne kadar warcraftta işlenip burada işlenmeyen 2 ana konu var, ki ikisi de ayrı expansion olacak kadar önemli. Birincisi emerald dream, bir diğeri sargeras. Bence önümüzde 2 expansion daha var, level 100 maksimum level olabilir.

Hem eğer titan bahsettikleri kadar büyük bir proje ise, D3 deki gibi bir sıkıntı yaşamamak için wow'u bitirdikten sonra çıkarmaları daha mantıklı olabilir.
  • 0

Powah - Stream -  Off

Bir sonraki yayın için isteklerinizi Bu başlığa yazabilirsiniz.


#10 wookiee

wookiee

    Champion

  • Members
  • 1.433 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 11:00 ÖÖ

Eğer ki yanlış bilmiyorsam level cap 115 falan (ya level yada oyungezerde okumuştum 3-4 ek paket daha planımızda var diyorlardı hatta hikayeleri herşeyleri hazır deniliyordu) eh o 3-4 paketten birisi MOP olarak çıktı geriye 2-3 paket kaldı gibi.

Titan projesi sır gibi saklanıyor. Zaten wow baş tasarımcısı (baş sorumlusu?! herneyse) world of warcraft projesinden ayrılıp titan projesine geçti. Bu da ya OG yada Levelda okuduğum bir yazıdaydı.

Konu wookiee tarafından 24 Eylül 2012 - 11:01 ÖÖ tarih ve saatinde düzenlenmiştir

  • 0
WOW' da mevzu bahis Shaman ise gerisi teferruattır :)

#11 KontGerilla

KontGerilla

    Scout

  • Members
  • 118 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 01:51 ÖS

ya okuduğum bi yerde tamamen farklı bi sistem düşünülüyormuş günümüz ürünleri de oyun içinde olacağı soylenıyor (artık onlar nelerse) bide oyun içi test aşamaları başlamış tabi yıne bunun ortaya çıkması bi kaç sene alacak gibi yani bı patch dha bekliyorum ben en az
  • 0

#12 syon12

syon12

    Sergeant

  • Members
  • 88 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 02:08 ÖS

ben Level cap 100 de sona eriyor diye duymuştum fazla uzatmak istememişler(daha ne kadar uzayacaksa 90'a dayandık)
Sadece Wow tasarımcısı oyunun sürekli savaştan ve level kasmaktan ibaret olmasını istemiyor o yüzden savaş'a elbet bir son gelecek dediğini hatırlıyorum
  • 0

#13 acid

acid

    Member

  • Members
  • Pip*Pip*
  • 23 İleti
  • Locationİstanbul

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 02:36 ÖS

Valla ne yalan söyliyim ben bir gün demonlarında ayrı bir ırk,faction artık siz ne diyorsanız olacağı günleri bekliyorum hani diyorum
Pit lord'un tanklık yaptğı,dreadlorun melee dps yaptığı ya da satrylerin heal ettği günleri görebilecekmiyiz,hani o kadar uçma diyorsan pandaların olduğu bir oyunda bunlarda olabilir pekala, acaba böyle bir ticket göndersem mi blizz'e?
  • 0

#14 KontGerilla

KontGerilla

    Scout

  • Members
  • 118 İleti

Yazma tarihi: 24 Eylül 2012 - 05:02 ÖS

Valla ne yalan söyliyim ben bir gün demonlarında ayrı bir ırk,faction artık siz ne diyorsanız olacağı günleri bekliyorum hani diyorum
Pit lord'un tanklık yaptğı,dreadlorun melee dps yaptığı ya da satrylerin heal ettği günleri görebilecekmiyiz,hani o kadar uçma diyorsan pandaların olduğu bir oyunda bunlarda olabilir pekala, acaba böyle bir ticket göndersem mi blizz'e?

D:d gönderdiğini varsayalım adamlar tüm planlarını bırakıp buna yönelir mi ki?
  • 0




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı