İçeriğe git


Resim
- - - - -

Şirket sahipleri için "beleş" reklam fırsatı :)


  • Please log in to reply
Bu konuya 6 yanıt gönderildi

#1 Gleominas

Gleominas

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.798 İleti
  • LocationAntalya/Ankara

Yazma tarihi: 13 Kasım 2012 - 10:10 ÖS

Evet arkadaşlar yanlış duymadınız. Şimdi olayı uzun uzun anlatmaya başlıyorum. Çünkü benim için çok önemli. Soru cevap şeklinde anlatacağım.


S: Reklam nerede olacak?

C: Reklam benim yamaç paraşütümde sizin tasarladığınız şekilde olacak.



S: Kimler reklamı görecek?

C: Her yıl Türkiye'nin bir çok yerinde yapılan festival ve yarışmalara katılan sporcular ve izleyen halk(örneğin bu sene 13.'sü yapılan Ölüdeniz Havaoyunlarında Dünyanın çeşitli yerlerinden binlerce sporcu vardı ve uçuşları her an binlerce sporcu ve halk izledi) görecek. Bunların dışında serbest uçuşlarımda Antalya'da falez bölgesi başta olmak üzere Alanya, Kaş gibi yerlerde ve Ankara'da özellikle Batıkent ve Ayaş mevkiinde bulunan bir çok kişi görecek. Anlaşmanın derecesine göre istediğiniz yerde firmanızın reklamı motorlu yamaçparaşütü ile de yapılabilmektedir.



S: Nasıl bedava olacak peki?

C: Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı olan Türkiye Hava Sporları Federasyonu'na bağlı amatör lisanslı sporcuyum. Anayasanın ilgili maddesine göre(dileyenlere bu belgeler ve maddelerin kaynaklarını yollayabilirim) bana nakdi ya da malzeme yardımı yapan firma(lar) bu yaptıkları gider kadar vergi indirimine tabi tutuluyorlar. Yani örnek verecek olursak firmanızın yıllık 100bin lira vergi verdiğinizi düşünelim. Benim ihtiyacım olan malzemelerin fiyatı yaklaşık 12bin-15bin lira arasında. Benimle 15bin liralık sponsorluk anlaşması imzalayan kişi devlete 100bin lira değil 85bin lira vergi ödüyor. Yani toplamda cebinden yine 100bin lira çıkıyor ne eksik ne fazla. Ben ise bu kişinin bana yaptığı yardım karşılığında aldığım yeni paraşütümün fabrikasına sizin tasarladığınız logo, yazı, telefon v.b. bastırıyorum.


S: Dolandırılma ihtimalim nedir?

C: Yaptığımız ve karşılıklı olarak imzaladığımız sözleşmeden sonra belgeler Gençlik ve Spor Bakanlığı'na geliyor. Burada belgeler, sponsor olan firma ve sponsor olunan sporcunun vergi borçları olup olmadıkları inceleniyor ve bir sorunla karşılaşılmaz ise 1-2 hafta içerisinde anlaşmanın onaylandığı haberi geliyor. Bu ana kadar firma sporcuya hiçbir şekilde bir ödeme yapmıyor. Sonrasında ise firma onay geldikten sonra ödemesini yapıyor ve vergisini öderken %100 vergi indiriminden yararlanıyor.

S: Madem bu kadar basit neden kimse bilmiyor

C: Hava sporları federasyonu yeni bir federasyon ve yamaç paraşütü insanlar tarafından çok iyi bilinmiyor. Yaptığımız spor ölüm sporu gibi gösteriliyor(trafikte araç kullanmaktan yüzlerce kat güvenli. Yedek paraşütüm var herşeyden önce :D). Bu tarz sponsorluk anlaşmaları daha çok motorsporlarında kullanılıyor. Bir çok büyük firma sahibi sporcu(Volkan Işık, Mehmet Pınarbaşı gibi) kendi firmaları tarafından destekleniyor ve kendi kendilerine sponsor oluyorlar.

Son olarak bir bilboard ya da benzeri yerlere reklam verdiğinizde bir çok kişi bunu görse bile farketmeyecektir. Ama gökyüzünde uçan bir paraşüt herkes tarafından farkedilir ve ister istemez reklamınız da gözükecektir. Ücretsiz bir şekilde bunu yapmak sizin önünüze gelen bir fırsat. Değerlendirmek ise size kalmış :)

Burak YILDIZ
Akdeniz Üniversitesi Havacılık Topluluğu Başkanı
  • 0


Resmi ekleyen


#2 Silvernight

Silvernight

    Moderatör

  • Moderators
  • 674 İleti

Yazma tarihi: 15 Kasım 2012 - 03:40 ÖÖ

yamaç paraşutu çok tehlikeli ama ya. (evet anne modundayım sanırım şuan :D)
  • 0

Resmi ekleyen


#3 Gleominas

Gleominas

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.798 İleti
  • LocationAntalya/Ankara

Yazma tarihi: 15 Kasım 2012 - 04:10 ÖÖ

O zaman bir eğitmen olarak bir paraşütün ne kadar güvenli olduğunu anlatayım.

Yamaç paraşütü yıllar süren özenli ve karmaşık tasarımlar sonucunda üretilmiştir. Bu üretim sonunda günümüzde kullanılan malzemelerin güvenlikleriyle ilgili:

1- Her paraşütte ortalama 80-120 adet ip bulunmaktadır. Bu iplerin her biri 120 kg'lık bir ağırlığın 2 metreden düşmesi sırasında oluşacak darbeyi taşıyacak güçte olduğu testler sonucu bulunmuştur. İplerin yapısında çelik yelek yapımında da kullanılan kevler maddesi vardır.

2- Bu iplerin her biri her paraşütte 2 adet bulunan ve her biri 3 ton taşıyan kolonlara bağlıdır.

3- Paraşütün kumaşı kişinin isteğine göre yavaş(çok güvenli) ve hızlı(daha güvensiz :D) olarak üretilir. Hızı yavaş paraşütler daha çok başlangıç ve klüp pilotu seviyesindekiler içindir. Bu paraşütler havada bir acil durumla karşılaşsanız dahi pilot daha müdahele etmeden bu durumdan çıkar ve uçar durumlarını korurlar. Hızlı paraşütler ise ileri seviye pilotlar ve acrobasi pilotları tarafından kullanılır. Performansları çok yüksektir fakat bir acil durumdan çıkabilmek için pilot müdahelesine gerek duyarlar.

4- Paraşütünüzün marka modeli ne olursa olsun bu kural diğer tüm kurallardan önemlidir. Eğer ne yaptığınızı biliyor ve saçma sapan haraketler yapmıyorsanız ve/veya uçulmaması gereken bir havada uçmuyorsanız ya da seviyenizin yetersiz olduğu bir yerden uçmuyorsanız yamaç paraşütü evinizde ayaklarınızı oturup televizyon karşısında oturmaktan daha güvenlidir. Yapılan araştırmaya göre trafik kazalarındaki ölüm oranı(Bakın yüzde olarak söylüyorum hemen atlamayın çok daha fazla trafik kazası oluyor diye. 100 tane paraşüt ve trafik kazası yani :D) yamaç paraşütü kazalarındaki ölüm oranından daha yüksektir. Yani kendinizi trafikte güvende hissediyorsanız yamaç paraşütünde çok daha güvende olduğunuz bilerek uçabilirsiniz.

5- Yine tüm maddeleri bir kenara bırakırsanız, hiçbir zaman hiçbir yerde sizi koruyan ve ölümle burun buruna geldiğinizde size ikinci bir şans veren hiçbirşeyiniz yoktur. Ama paraşütte durum farklıdır. Elinizin altında açılacağından emin olduğunuz bir yedek paraşütünüz daima vardır :)

6- Basında çıkan paraşüt kazalarına aldanmayın. Basın bazı şeyleri abartmayı sever. Tamamen insanların ilgisini çekmek adına yapılmış birşey. Ek olarak havada paraşütüm kapanırsa ne olur? yedek paraşüt açılmazsa ne olur? gibi sorularla gelmeyin çünkü emin olun havada paraşütünüz yansa bile yedek paraşütünüz mutlaka açılır :)


Yeterli oldu mu :mrgreen:
  • 1


Resmi ekleyen


#4 Silvernight

Silvernight

    Moderatör

  • Moderators
  • 674 İleti

Yazma tarihi: 15 Kasım 2012 - 04:49 ÖS

Paraşütün genellikle yamaç kısmından korkan bi insan olarak açıklamalar yeterli olmakla beraber tamamen bi güven vermedi. Sanrıım sebebi şudur; hani o yamaçtan atlarken ters bi rüzgar akımıyla yapılan kazaların büyük çoğunluğu oluşturması durumu. Çünkü trafikte ne bileyim daha dayanıklı araba alıp 60-70kmyi geçmeyince yapacağın kazanın ölüm riski azalır vs. Uçaktan atlama konusunda cidden çok istekliyim bu arada
Ayrıca çok özür diliyorum konuyu biraz saptırdım ama =) Şirketler için eksinlikle değerlendirilmesi gereken fırsatlar bunlar. Fakat devlet bunu neden dolaylı yoldan yapmak yerine direkt olarak yapmıyor ki ?
  • 0

Resmi ekleyen


#5 Gleominas

Gleominas

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.798 İleti
  • LocationAntalya/Ankara

Yazma tarihi: 15 Kasım 2012 - 08:01 ÖS

Bu arada yamaç paraşütünde en çok kaza kalkış ve iniş sırasında olur. Bu kazaların %90'ı ise pilotajdan kaynaklıdır. Ters rüzgar ise aslında olmayan birşeydir. Yani rüzgar neye göre ters? Trübülans kavramı vardır bizim için yanlızca ki zaten trübülanslı havalarda uçmuyoruz :D Ayrıca sen trafikte istersen 30'la git istersen 120'yle git ne kadar dikkatli olduğunu bir önemi yoktur, çünkü trafik kurallarına uymayan bir sürücü senin hayatını elinden alabilir. Ama havada böyle değildir. Heryeri görüyosundur ve herşey kontrolün altındadır. Asla kafana bir paraşütçü düşmez(dünyada 1 tane örneği var bunun o da bizim topluluğun başına 2008'de gelmiş bir olay. Neyseki kimsenin burnu bile kanamadı ama. İstersen video linkini gönderebilirim).

Devlet niye böyle birşey yapıyor bilmiyorum. Ama yapıyor işte. Amatör sporlarda %100 profosyonel sporlarda %50 vergi indirimi oluyor. Mesela bu futbol takımlarının v.s. imzaladığı sponsorluk anlaşmalarında firmalar %50 vergi indiriminden yararlanıyor :D Motorsporlarında ise bu oran %100. Adam kendi kendine sponsor oluyor yarışıyor mis gibi :)
  • 0


Resmi ekleyen


#6 Empyrium

Empyrium

    Lieutenant General

  • Members
  • 1.842 İleti

Yazma tarihi: 19 Kasım 2012 - 12:15 ÖÖ

Bu olayın bisiklet için olanı var mı? Ben de yamaç paraşütü yapıyorum da daha 15 sortisi olan bi acemiyim :P
  • 0

#7 Gleominas

Gleominas

    Genel Yönetici

  • Administrators
  • 3.798 İleti
  • LocationAntalya/Ankara

Yazma tarihi: 20 Kasım 2012 - 03:36 ÖS

Bisiklet federasyonu adı altında bir federasyonunuz varsa Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı olan ve amatör branş sayılıyorsa bisiklet evet var :)
  • 0


Resmi ekleyen





0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı