İçeriğe git


Resim
* * * * * 2 Oy Kullanılmış

RP Guide: Ölüm Şövalyesi Olmak..


  • Please log in to reply
Bu konuya 4 yanıt gönderildi

#1 Nem.

Nem.

    Guild Forum Yetkilisi

  • Members
  • 834 İleti
  • LocationÇanakkale

Yazma tarihi: 05 Temmuz 2013 - 01:10 ÖÖ

Öncelikle bu rehberin orjinali, Steamwheedle Cartel'den Koranith tarafından burada paylaşılmıştır. Ben sadece bazı eklemeler ve düzenlemelerle WoW-TürK forumlarında paylaşıma sunuyorum. Dilerim ilerleyen zamanlarda ölüm şövalyesi rollerine ilgi duyanların biraz olsun işine yarar.

Rehber oldukça kapsamlı ve ayrıntılı bilgeye sahip. Ben kimi yerleri özetledim, kimi yerleri de olduğu gibi bıraktım. Çünkü bütün rehberi okuduğunuzda, yazılmış şeyler anlam ve bütünlük kazanıyor. Benim çevirmediğim daha bi bu kadar ayrıntı mevcut. İlgisini çeken olduğunda zaten linkleri takip edip, gerekli araştırmasını yapacaktır. Ben sadece temel bilinmesi gerekenleri yazdım.

Bir hatam, yanlış yazımım olduysa kusura bakmayın. İyi forumlar..

_____________


İşte başlıyoruz...

Resmi ekleyen



Blizzard tarafından üzerine basıla basıla belirtildi ki; her şeyden önce, ölüm şövalyesi sınıfı bir kahraman sınıfıdır. Bu, oyunun hikayesinde de açık ve anlaşılır ölçülerde bir yere sahiptir.

Yani kısaca özet geçecek olursak; yeme, içme, uyuma, dinlenme, merhamet etme, sevme ve pek çok yaşayan canlının yapmasının kaçınılmaz olduğu şeyi yapmama tercihine sahiptir. Buna ek olarak, içlerinde taşıdıkları enerjinin bitmek bilmeyen etkisi sayesinde enerji tükenmesi ya da yorgunluk gibi nedenlere kapılmadan adeta bir savaş makinesi gibi savaşabilirler. Pek çok duygularından mahrum edildikleri için içlerinde o an barındıkları bir hisse kolay odaklanıp, savaş alanlarında daha motive ve üstün başarılar gösterebilirler. Ayrıca bu kişiler musibet saflarının acımasız ve merhametsiz elemelerinden geçerek görevlendirilmiş olan seçkin şövalyelerdir. Yetenekleri, görev aşkları ya da bunun gibi pek çok tutarlı yanları yüzünden ölüm şövalyesi olmaya layık görülmüşlerdir. Musibetin yürüyen ceset torbalarının aksine her biri sınıflarının diğer ölümsüzlerden üstün özelliklerini taşırlar.

Dezavantajları olarak belirtilebilecek olan şeyler ise; pek çok duyguyu yaşayanlar kadar hissedememektedirler. İçlerinde tükenmek bilmeyen bir zarar verme hissiyle savaşmak zorundadırlar. Yaşayanların yaptığı pek çok aktiviteyi (yeme, içme, uyuma vs.) gereksiz olduğu için yapmak zorunda değildirler, yaparlarsa da IC olarak yaşayanlar tarafından garipsenebilirler. Hayattaki amaçları intikam ve yok etme üzerine odaklıdır. Yani düzenli gülmeli, eğlenmeli, neşe dolu bir hayatları yoktur. Daha çok ciddiyetle rolleri vardır. Nadiren de olsa espri yapma, neşeli hissetme, eğlenme gibi şeyler de mümkündür, ancak bunlar kısıtlıdır. Çünkü er ya da geç acı çektirme arzuları geri dönecektir.

Konunun esas yaratıcısının önsüzü

Bu konu ilk olarak WoW forumlarında sorulan bir soruya bilgilendirme amaçlı yazılan yazıyla başladı. Ancak yazılan yorumlarla birlikte bir rehbere dönüşmeye başladı. Bende bu konuyla ilgili hazırlanmış olan rehberleri de bu konuya ekleyerek daha geniş bir rehber oluşturmaya başladım.

İnsanların istekleri ve soruları üzerine hazırlanmış olan bu kılavuz, Ölüm şövalyesi olabilmeyi her yönüyle ele almış olan çok büyük bir çalışmadır. Kılavuzun sonunda ulaşabildiğim ve benim kullandığım kaynakları, spekülasyonların önüne geçebilmek adına ekledim. Ayrıca yapılan alıntıların kimler ve hangi forumlardan alındığını da ekledim.

İnsanlar genelde araştırmak için WoWpedia.org veya WoWhead.com adreslerine giderler. Bu konu oralardaki bilgileri de kapsayacak şekilde ve ölüm şövalyesi rolü yapan oyuncuların yorumlarını da içine alacak şekilde hazırlandı.

Bu rehberin hazırlanmasında emeği ve yorumları geçen herkese ayrıca teşekkürler..

İçerik Tablosu:
1. Karakter rolünde (IC) Sınıf Hakkında Bilgiler
2. Blizzard Tarafından Dikte Edilen Hikaye
3. Karakterini Buna Dahil Etme
4. Kralın Düşüşünden Sonra Ölüm Şövalyesi Olmak
5. Taraflara Sadakat
6. Irklar
7. Yetenek Ağaçlar
8. İpuçları
9. Ghoulunuz
10. Binek Seçimi
11. Rünsilahı seçimi
12. Ölüm Şövalyesi Zırhı
13. Kaynaklar


_______________________________________________
1. Karakter rolünde (IC) Sınıf Hakkında Bilgiler

_______________________________________________

Ölüm şövalyesi olma konusunda dikkat edilmesi gereken ilk husus; sadece basit bir savaşçı ya da bir büyücü gibi sınıf seçimi yapmıyorsunuz. Aynı zamanda terkedilmişler gibi bir taraf seçimi yapmış oluyorsunuz. Musibet, önce onları hayatlarından söktü ve bir ırk haline getirdi. Sonrasında zihinleri özgür kaldı ve onlarda tamamıyla değişmiş olan hayatlarıyla dünyanın içine birden fırlatılmış oldular.

Açıkça görüldü ki; ölüm şövalyeleri ittifak ve güruh olarak ayrılmalarına rağmen ikisinin ortak olarak oluşturduğu yeni bir tarafa bağlıydılar. Ölüm şövalyelerinin bile kendilerine ait Acherus isminde havada süzülen "başkent"i vardı.

Ölüsünüz.

Hiç bir şekilde, iyi hissetmek için koşturan, tırmanan ya da başka şeyler yapmaya gerek duyan biri değilsiniz. Ayrıca, karakterinizi rolünde daha insansı yapmak adına iddia edilen fikirleri kafanızdan silmelisiniz. Çünkü, bedeniniz çok iyi korunmuş, teniniz hala renkli ve hala yaşıyor gibi gözükse bile, buz gibi musibet gözleriniz, karakteristik içi boş ve ölü sesiniz, kutsal olmayan auranız sizi 2 saniye içinde ele verecektir.

Siz bir ölüm şövalyesisiniz; bir ölümsüz ölü çağıran şövalyesiniz.

Siz üçüncü nesil ölüm şövalyesisiniz.

Birinci nesil ölüm şövalyeleri; Gul'dan tarafından ikinci savaşta diriltilen ve kullanılan, birinci savaşın ölmüş ittifak şövalyelerinin cesetlerine yerleştirilmiş ork kara büyücülerinin (warlock) ruhları.

İkinci nesil ölüm şövalyeleri; öncelikle ölmüş ve ardından bozulmuş paladinler. Arthas'ta bunlardan birisiydi. Onlar kendilerine özel runesilahlarına bağlılar ve güçsüzler.

Üçüncü nesil ölüm şövalyeleri; daha önceki ölüm şövalyelerine oranla daha çok yönlüler. Yani savaş alanında herhangi bir silahı alıp, kullanabilme yeteneğine sahipler. Eğer bir silaha rune işlemesi yapılacaksa açık bir şekilde silahı işleme konusunda daha yetkinler ve bizzat yapmaları gerekmekte.

Rune büyüsü kullanmaya yetkilisin.

Rune büyüsü daha doğal yollarla erişilebilen bir arcane büyüsü formudur. Bu bütün büyülerinize güç verir. Dahası, ölüm şövalyeleri ve müsibet, Vrykullar tarafından öğretilen bu runik büyü formunu kullanmaktadır. Hatta en deneyimli sihirbazların bile yabancı olduğu bir sanat şeklidir.

Bu büyüleri sayesinde buzun gücünü, kanın ve kutsal olmayan büyülerinde iyileştirme özelliğini kullanırlar.

Bir ölüm şövalyesi nasıl olunur?

Bunun için iki yol var gibi gözüküyor.

İlki basit bir yöntemdir; öldürüldün ve tekrar diriltildin. Bundan fazlası yoktur. Seni ölümünden sonra tekrar neyin dirilttiğine gelince, bir çok şey olabildiği görülmektedir; Lich King, musibete ait bir runeblade ya da güçlü bir artefakta sahip olmak, bir grup ruh çağıran (necromancer), güçlü bir ruh çağıran, bir Lich, başka bir ölüm şövalyesi...

İkincisi biraz daha karmaşık; zamanla, yavaş bozulmalarla, sonunda ölümsüz bir ölüm şövalyesine dönüşmene dayanır ama belirli bir anda ölüm gerçekleşmez. Bu metot, pek çok ruh çağıran ve aynı zamanda çok az ölüm şövalyesi tarafından tercih edilen ölümsüze dönüştürme yöntemidir. Bu yöntem Baron Rivendare ve Arthas'ın kendisini de içermektedir. Onlar hiç bir zaman ölmediler. Sadece yaşamları ölümsüzlük üzerine doğru geçiş yaptı. Ancak yanlış anlaşılmasın; onlar bu evreden sonra artık tamamıyla ölümsüz olmuşlardı.

Bir ölüm şövalyesinin gereksinimleri

Beslenme: Acherus'ta bulunan "Corpulous'un yemekhane kuralları" isimli bir kitapta, ölüm şövalyeleri yeme ve içme yeteneğine sahip olduğu yazıyor. Ancak bu ne kadar gerekli ya da değil, özel olarak belirtilmemiş.

Uyku: Acherus'un başlangıç faz bölgesindeki (phase olan karakter çıkış bölgesi) "Acherus'un ölüm şövalyeleri" adlı kitabın üçüncü kısmına göre ölüm şövalyeleri uyuma yeteneğine sahipler ama musibet tarafından buna izin verilmiyor, ki aslında uyumaya ihtiyaçları da yok.

Saç ve tırnak uzaması: Acherus'taki "Dirilmenin yan etkileri rehberi" adlı kitaba göre ölümden sonra artık uzamıyorlar.

-Spekülasyon: Belki sadece oyun mekaniği gereği saç vs değiştirilebiliyor olabilir ancak bu tür değişiklikler kimyasal ya da büyü kullanılarak da gerçekleştirilmiş sayılabilir.

Hijyen: Yine "Dirilmenin yan etkileri rehberi" adlı kitaba göre ölüm şövalyeleri çürümeye devam eder ancak iyi kişisel hijyenle bu bir miktar yavaşlatılabilir, durdurulamaz. Çürümüş bir görüntü iyi bir fikir gibi gözükebilir, ama denize gitmek vs gibi şeylerin neticesinde de çürümekten kolunuzun savaşta düşmesini istemezsiniz. Kişi özellikle yeme ve içme aktivitelerinde bulunuyorsa dişlerini fırçalayabilir. Ancak bunda da çürüme sadece yavaşlayacaktır.

Diğer gereksinimler: Ölüm şövalyelerinin acı ve ızdırap vermeye devam etmeleri gerekir. Bu musibet için çalışmalarına kendilerini zorunlu kılmak için ve onların iyi insanlara dönüşmesini engellemek için içlerindeki dürtü gibi bir şeydir.

Eğer onlar içlerindeki bu ihtiyacı doyurmazlarsa, duydukları acı yüzünden kısa süre sonra beyinsiz birer savaş makinesine dönüşürler. Eğer Kara kılıç (Ebon Blade), ittifak ya da güruh için savaşmaya devam etmek istiyorsanız, karakteriniz bu ihtiyacı karşılamak için kontrolünü kaybetmeden bir yol bulması gerekiyor. En iyi çözümse muhtemelen ortak düşmanlar olan musibet, Alacakaranlık çekici tarikatı ya da karşı taraftaki (ittifak/güruh) düşmanlardır.

Bu ihtiyaç kan elflerinde mana bağımlılığıyla birleşmez, onun yerini alır. Ancak bu mana bağımlılığından biraz daha kötü bir durumdur.

_______________________________________________
2. Blizzard Tarafından Dikte Edilen Hikaye
_______________________________________________

Karakter rolüne ilişkin arka plan oyun tarafından sizin adınıza kararlaştırılmıştır. Sizin hikayeniz başlangıç görevlerinden önce yapılanlar ve sonra yapılanlar olarak ayrılır sorumlulukları size aittir.

Siz, Kara kılıca bağlı bir ölüm şövalyesisiniz. Eğer kara kılıca bağlı bir ölüm şövalyesi değilseniz, kara kılıç, ittifak ve güruh tarafından düşman kabul edilir ve her hangi bir bölgede herhangi bir insan tarafından öldürülebilirsiniz.

Kara kılıçta olmak bir sorumluluk getirir. Pek çok yaşayan canlı ölümsüzlere karşı bir önyargı sahibidir. Ancak özellikle kara kılıçta herkes ölüm şövalyesidir ve asla aralarında bir ayrım yoktur. Bu durum, pek çok kişinin kara kılıç ile musibet arasındaki ayrımı yapması için yeterince esnek bir durumdur. Yani sevin ya da sevmeyin, kara kılıç temsilcilerine saygı duymalısınız; aksi durumda aptallık (öyle yazmış kendisi :) ) yaparak, kişi kendi itibarına zarar verir. Kara kılıç üyeleri ittifak ve güruha karşı düşmanlık besleyemez bu yüzden sizin yapacağınız yanlış bir davranışta sizi kendisi durdurur, aksi halde bütün kara kılıcın diğer taraflar (ittifak/güruh) tarafından kınanıp, soyutlanabileceği düşünülür.

Lich King'e olan bağlılık iki türlü kırılabilir;

-Birincisi, Işığın Umudu Şapeli'nde yapılan şavaşta. Eğer bu savaştan önce bağı, kaçarak, isyan çıkararak ya da akla gelebilecek her hangi başka bir şey yaparak kırmaya çalışmışsanız, %98 oranında musibet tarafından öldürülmüş olursunuz. Musibetin hainlerle, hiç biri hoş olmayan sayısız başa çıkma yöntemi vardır.

-İkincisi, Lich King'in ölümüyle bağınızı kırarsınız, ki bu da Işığın Umudu Şapeli'nin savaşına katılmadığınız anlamına gelir. Çünkü orada Arthas'a ya da musibete sadakatinizi korumaya çalışırsanız büyük ihtimalle Kara kılıç ya da gümüş haçlılar tarafından öldürülmüş olursunuz. Bu şekilde bağınızın kırılmasından sonra da gidip, kara kılıca durumunuzu bildirmeniz ve katılmanız gerekir. Bunun sebebini bu rehberin yukarı kısımlarında belirtmiştik.

Ölüm şövalyelerinin başlangıç görevleri ve Işığın Umudu Şapeli'nin savaşı 2-3 yıl önce gerçekleşti. (MoP'u dahil edelim sonuna (5.4) kadar; en fazla 9-10 yıl oldu şimdi.). Bu durumda ikinci nesil ölüm şövalyesi de olabilir. İkinci ve üçüncü nesiller arasında zaman olarak net anlaşılabilir bir farklılık yoktur.


_______________________________________________
3. Karakterini Buna Dahil Etme
_______________________________________________

Lore tarafından belirlenen, ölüm şövalyesi olma ile ilgili belirlenmiş ve yaygın olarak kullanılan pek çok kural dahilinde, karakter yaratma konusunda hala pek çok özgürlüğe sahipsiniz.

Kendinize, ölüm şövalyesini canlandırmak adına, onun kişiliğini ve karakterini ortaya çıkaracak pek çok soru sormalısınız.

- Daha önce kimdin? Yaşadığın zamanlar nasıldı?

a- Bir paladin, bir savaşçı, bir rogue ya da başka birşey? (Musibet tercihlerine dayalı olarak bu üç sınıf büyük olasılıkla uyumlu olarak görünüyor. Muhtemelen, ölüm şövalyesi olabilmenin fiziksel gereksinimlerini karşıladığı içindir. Bu demek değildir ki, diğer sınıflar iş görmez; ama yine de karar vermeden önce derinlemesine düşünmek gerek.)

b-Irkın neydi? Irkının kültürü ölümü nasıl algılar/ele alır? Eğer bir gece elfi ya da dranei iseniz, bu sizin için, istisnasız ölümden daha kötü bir kader demektir. Muhtemelen yoldan çıkmış, nefret edilen ve soyutlanmış biri olarak görülecek ve toplumunuzca kabul görmeyeceksiniz. (Bu tür bilgiler için ırklar bölümünü iyi okumanızı tavsiye ederim.)

c- Ailen var mıydı? Kimler? Neredeler? Hala yaşıyorlar mı? Eğer öyleyse, onlar şimdi seni nasıl görüyorlar? Değillerse, onların ölümüne sen mi sebep oldun yoksa bir şekilde ölümlerinden dolayı kendini mi suçluyorsun? ...

-Olduğun şeye nasıl dönüştün?

Savaşta öldürülüp, Acherus'ta mı diriltildin yoksa Arthas'a sadakatini sunmanın, kaçınılmaz ölüm yerine sana verilebilecek bir hediye olduğunu mu düşündün? Eğer öyleyse bu durumda daha da önemlisi, sizi musibetin gözünde bu hediyeye neyiniz layık gösterdi? (Sadece Argent Dawn'a karşı tasarlanmış bir asker olduğundan gereksinimleri yine çok yüksek değildi. Arthas ışığın savunucularını azaltmak için olabildiği kadar fazla askeri ölüm şövalyesi olarak diriltiyordu. Ancak yine de pek çoğu başlangıç bölgesinde daha diriltildiklerinde öldürülüyordu. Şövalye olanların tamamen yetenekli olması gerekiyordu.)

-Musibet için savaşmanın yanlış olduğunu ne zaman fark ettin?

Eğer bu Işığın Umudu Şapeli'nin savaşından önceyse, seni bu zamana kadar emirlere itaatkar tutmaya devam eden şey neydi? (Genelde bunun cevabı olarak, sana yapabileceklerinden korkmak gösterilir, ancak farklı nedenlerde olabilir; zamanın doğru olmadığı gibi ya da Lich King'in kafanızdaki iradesini hala yenememiş olmanız gibi.)

-Özgür iradenizi geri kazandıktan ve musibetin merhametine ihtiyacınız kalmadıktan sonra, var olan ne tür bir şey sizin hayata devam etme kararı almanıza sebep oldu?

Yaptığın şeyler ve yaşattığın zulümlere rağmen hangi yüzle hayata devam ettin ve hayatına son vermedin? (İlk ölüm şövalyesi olanların açık cevabı; intikam. Ancak o zamanlar oluyordu, şimdi farklı bir amaç gerekir. Eğer amacın musibetin kökünü kazımaksa da karakterin rol icabı bütün zamanını Nortrend'de harcıyor olması gerekir. )

-Bütün yukarıda sayılan şeylerin sizdeki etkileri nasıl oldu?

Şövalyenizin hangi duyguları hissedip, hangi duyguları eskisi kadar hissedemeyeceği size bağlıdır. Ancak şunu aklınızdan çıkarmayın ki; siz musibetin kontrolüne girdiğinizde, sevgi, merhamet, pişmanlık ve diğer bu gibi duygularınız sizden uzaklaştırıldı ve içinizde öfke, nefret, sadizim, şehvet gibi yok etme dürtüleri uyandıran duygular teşvik edildi.

Siz sadece köylüleri öldürmek için gönderilmediniz, ayrıca bundan zevk almaya da teşvik edildiniz. Şimdi kendinize sormanız gereken soru; özgür olmanız sizi nasıl etkiler? Hissetmek için kendinizde hangi duygulara izin veriyorsunuz? Hangi duygularınızı kaybettiniz? Hangi duygularınız geri dönme içerisinde ve o duyguyu nasıl yönetiyorsunuz?

_______________________________________________
4. Kralın Düşüşünden Sonra Ölüm Şövalyesi Olmak
_______________________________________________

Lich King'in ölümüyle ölüm şövalyeleri amaçlarını kaybetmiş ve biraz boşlukta kalmış gibi gözükse de onlarla hala yapılabilecek çok fazla şey var.

İlk olarak, musibet hala dışarıda aktif olarak bulunuyor. Özellikle Nortrend'de hala tehlikeli ve oranın temizlenmesiyle ilgili vakit geçirmek mümkün. Ek olarak, başka bir kriz olan Alacakaranlık çekici tarikatı gösterilebilir. Bu tehdide karşı da savunma ve mücadele sergilenebilir. Nötr paralı guildlerle çeşitli görevlere gidilebilir ve pek çok yerde taraflar adına diplomasi vs gibi görevlerde bulunulabilir.

Bir worgen ölüm şövalyesi Gilneas'ın geri alınması için ulusal bir alaya katıldı ve savaşlarda görev üstlendi. Bu, Gilneas orijinli her hangi bir worgen ölüm şövalyesinin de yapabileceği bir rol tarzıdır. Bu örneğe karşın olarak doğrudan, terkedilmişlerin Gilneas'ı ellerinde tutması için onların saflarında yer alan bir rol yapmakta ölümsüz (forsaken) bir karakterle yanlış olmaz.

Alternatif olarak, ölüm şövalyelerinin kim olduklarını yeniden keşfetmeye çalıştıkları bir yolda olabilir. Bir ork ölüm şövalyesi biliyorum, daha önceki hayatını hatırlamaya çalışan ve geçmişini araştırmak için çaba hacayan..

Ölüm şövalyelerinin güruh saflarında daha aktif rol yapabilme olanakları mevcuttur. Bunlara en güzel örnek Koltira Deathweaver. Kendisi özgür kalmasından ve kralın ölümünden sonra güruh saflarına katılmıştır ve dark lady'e hizmet etmiştir. Zaten ölümsüz bir toplumu bulunan güruh bu ölüm şövalyelerine daha fazla amaç verecektir.
_______________________________________________
5. Taraflara Sadakat
_______________________________________________

Bunun için Andorhal görevlerinin her iki tarafa da ait olanlarını yapmak gerekir ki, bu da lore ışığı altında yeni amaçları belirlemeye yardımcı olacak bir faktördür. Kara kılıç tarafsız bir oluşum olmasına karşın, Gümüş haçlılar kadar katı kurallara sahip değildir. Ayrıca ölüm şövalyelerinin yaşananlardan sonra oldukları şey hesaba katılırsa bu ölüm şövalyeleri için kötü bir isim oluşturmayacaktır.

Bu da demek oluyor ki, ölüm şövalyeleri sadakatlerini ittifak, güruh ya da özel bir ırksal oluşuma sunabilirler. Andorhal'deki Koltira ve Thassarian da buna en iyi örneklerdir.

_______________________________________________
6. Irklar
_______________________________________________

Ölüm şövalyenizin ırkının ölümsüzlere ve ölüm şövalyelerine nasıl baktıklarını, kültürlerini ve düşünce yapılarını anlayarak buna göre karakterinize bir rol formu oluşturmanız daha doğru ve başarılı bir karakter oluşturmanıza sebep olacaktır.

Genel

Gece elfleri, Draneiler, Taurenler ve eski paladinler özellikle ölümsüzlerden nefret ederler ve onların yaptığı, meydana getirdiği her şeye karşıdırlar. Çoğu durumda onlarda son ölümden korku büyük olduğu için Lich King'in kontrolünden çıkar çıkmaz, büsbütün bir güç açlığı çılgınlığı ya da çok güçlü bir ölüm korkusu hakim olacaktır.

Yüksek elflerde, gece elfleri, draeneiler ya da eski druidler vs kadar olmasa da muhtemelen doğa ile iletişim arzusu içinde olacaklardır. Kan elfleri de muhtemelen bunu hissedeceklerdir ama daha düşük oranlarda olacaktır.

Dwarflar, gnomelar, insanlar, orklar ve troller de ölümsüz olmanın getirdiği gerçeklerle mücadele edeceklerdir. Ölü olarak toplumlarında görecekleri tepkiler değişiklik gösterebilir.

Terkedilmişlerin ölüm şövalyeleri iki şekilde oynanabilir; iki kere ölmüş olabilir, ikinci diriltilişinde ölüm şövalyesi yapılmış olabilir. Ya da aşırı çürümüş bir ölüm şövalyesi de olabilirler.

Her ırk konusunda derin bilgilere sahip değilim, bu yüzden ırklar ve görüşleriyle ilgili lore bağlantılı bilgilerinizi eklemekten çekinmeyin.



KAN ELFLERİ ________________________________________________________________________
(Kan elfleri RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/859356996 )

Kan elflerinin diğer ırklara oranla ölüm şövalyesi olmakla başa çıkmaları daha kolaydır. Yüksek elflerden beri gelen inanış ve toplumlarının inançlarının dönüm noktası olan şey güçtür. Güç açlıklarından dolayı yaygın olarak bilinen, "Quel'thalas bir kez daha güçlü bir millet olarak yükselecek." sözü hepsinin ortak söylediği bir sözdür. Güce olan bağlılıkları ve manaya olan arzuları yüzünden (racial skilleri örnek) ölüm şövalyelerinin kendilerini kontrol etmeleri daha kolaydır.

Musibetin gücünü, Quel'thalas'ın bir daha tekrar yükseleceğine inanıyorsa, düşmanlarının üzerine acımadan kullanacaktır, ya da elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Bu nedenle yaşayan kan elflerince belki ölüm şövalyesi kardeşleri aralarına kabul edilebilirler. Ancak aynı zamanda da kendi türünü katleden o kadar ölüm şövalyesine karşılık, nasıl kabul edebilirler, bu kişisel tercihlere kalmıştır.

DRAENEİ __________________________________________________________________________
(Draenei RP rehberi: http://eu.battle.net...opic/1622897733 )

Işığın varlığı, bütün iğrenç yaratıkların varlığını sona erdirmek amacına yöneliktir. Ortalama bir draenei, terkedilmişler ile musibet arasındaki farkı bile göremeyebilir ve doğaları gereği ölümsüzleri gördüklerinde geldikleri yere göndermek için uğraşırlar.

Daha önce yapılan yorumlardan birinde draeneilerin, fazla şeytani birer ölüm şövalyesi olmayacağı ya da hiç şeytani olmayabilecekleri savunulmuştu. Çünkü ışığa olan ve binlerce yıllık bilgeliğe dayanan bağlantılarıyla kendilerine hakim olmalarını kolaylaştırabilir deniyordu.

Ancak buna karşın, pek çok bölgede ittifaka ve güruha düşman olan draenei ruh çağıranlar mevcuttur. Ayrıca musibetin emrinde Lanetliler Kültünün üyeleri olarak ve Alacakaranlık çekici tarikatının olarak yer aldıkları görülmektedir.

Draeneiler ışıkla güçlü bir bağa sahiplerdir, bu insanların sahip olduğundan daha saf ve güçlü bir bağdır. Saf ışığın kaynağı Naaru ile yaşayan draeneiler, yüz yıllardan beri onun sunduğu hediyeler ve kutsamasıyla yaşarlar. Draeneiler hayatın kutsal olduğuna inanan barışçıl bir ırktır, öfke konusunda durgun ve sabır konusunda son derece bilgedirler.

Bir draenei ölüm şövalyesine dönüştüğünde kesinlikle ışık ile olan bağlantısından ayrılmış olacaktır. Ölümden sonra inandıkları her şeye karşı bir tutum sergilemeye zorlanırlar ve özgür iradelerini kazanmakta onlarda yıkıcı bir etki yaratabilir. Çünkü yaşam felsefeleri olan bütün değerlerden uzaklaşmış ve içlerindeki değer verdikleri şeyleri kaybetmiş olurlar.

Hayatlarını yeniden şekillendirmek ve kendilerini yeniden tanımlamak için bir amaç oluşturabilirler, ancak yaşayan draeneiler için bu durum onların gözündeki gibi gözükmez. Draenei toplumunda gece elflerindeki gibi ölümsüzlere karşı yaklaşım sert ve negatiftir.

DWARF ___________________________________________________________________________
(Dwarf RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/900640223 )

İlk ve en önemli şey; bir dwarf ölüm şövalyesiyseniz, bronzsakal, vahşiçekiç ya da koyudemir klanlarından birinden olmanız gerekmektedir.

Vahşiçekiç klanı doğaya yakınlığıyla bilinir ve kendilerinden olup, ölüm şövalyesi olmuş birisini öldürmeyi çoğunlukla tercih ederler. Buna karşın koyudemir klanı belirli miktardaki ölüm şövalyesini kabul eder. Bronzsakal klanı bu konuda insanlarla neredeyse aynı görüşlere sahiptir. Işık hakkında insanlarla aynı filozofik görüşü ve aynı bakış açılarını paylaşmaktadırlar.

FORSAKEN (TERKEDİLMİŞLER) _________________________________________________________
(Terkedilmişler RP rehberi: http://eu.battle.net...opic/2499250193 )

Bu ırk ile rol yapabilmenin iki temel yolu mevcut. Birincisi, iki kez ölmüş ve ikinci dirilişinde ölüm şövalyesi olmuş olabilirsiniz. İkincisi ise, insan, yüksek elf/kan elfi orijinli terkedilmişlerden olabilirsiniz. Bu durumda, sadece aşırı çürümüş bir bedene sahip olduğunuz söylenebilir.

İlk durumdaki olayda biraz tuhaflık göze çarpsa da iki kere kaldırılmış olmak imkansız bir durum değil. Terkedilmişlerin arasında ölüm şövalyesi olmak muhtemelen iyi bir şeydir. Çürümenizi ve pek çok diğer negatif şeyi engellememesine karşın, güç ve zeka seviyesi olarak yükseltilmiş oluyorsunuz. Tükenmek bilmeyen ve sizi bir savaş makinesine dönüştürmüş olan o rune büyülerine sahipsiniz. Ayrıca zaten ırkınızın kanibalizme olan yatkınlığı acı çektirmeye olan arzunuzu bastırmanızın gereksiz olduğunu gösterir. Kanibalizm ya da acı çektirmek sizin seçiminiz olacaktır. Her türlü de, ölüm şövalyesi olmanın kolaylığı terkedilmişlerde daha basittir.

Eğer Lordaeron'un düşüşünde musibete hizmet ettiyseniz ve ardından özgür iradenize kavuşup, Leydi Sylvanas'a katıldıysanız ve bu süreçten kısa süre sonra tekrar musibetin saflarına ölüm şövalyesi olarak katılmaya zorlandıysanız, muhtemel büyük bir zihin travması ve moral bozukluğuna sahip olmalısınız. Daha güçlü bir şekilde tekrar terkedilmişlerin saflarına katılmış olsanız dahi, içinizdeki pek çok duygu değişim göstermiş olacaktır.

Burada öncelikli olan şey ise, sizi özgür iradeli zombilerden ayıran ve ölüm şövalyesi olarak bir kez daha diriltilmenize sebep olan ayrıcalığınızın ne olduğunu belirlemenizdir. Neden Lich King sizi tekrar saflarına katmayı bu kadar önemsedi? Tekrar hatırlatmakta yarar var ki; kaldırıldığında duygu belirtileri gösteren her ceset anında tekrar yok ediliyordu. Ancak uzun deneyimler ışığında, musibet saflarındayken bu tür duyguları gizlemiş olan bir karakteri canlandırabilirsiniz.

Her ne kadar iki kez dirilmiş olmak ya da terkedilmişlerin saflarında ölüm şövalyesi olmak negatif etkileri olan bir şeymiş gibi gözükse de, bitmek bilmeyen enerjiniz, öldürmeye ve acı çektirmeye olan açlığınız, size diğerlerine oranla daha fazla güç sağlayan rune gücünüz pek çok terkedilmiş bireyin kıskançlığına ve negatif bakışına maruz kalmanıza sebep olabilir. Ama bu, terkedilmişlerin saflarında önemli bir güç olduğunuz ve değerli olduğunuz gerçeğini değiştirmeyecektir. Ölüm şövalyelerine en makul ve istekli yaklaşan ırk terkedilmişlerdir.

İlk nesil terkedilmişler direk musibetin gücüyle ve zorlamasıyla kaldırılmışlardır. Lordaeron'un düşüşünde dönüştürülmüş olabilirler ya da kısa süre sonra mezardan çıkartılarak tekrar hayat verilmiş olabilirler. Her iki şekilde de terkedilmişlerin tarihini yaşamış olacaklardır.

İkinci nesil terkedilmişlerin doğuşu da, Leydi Sylvanas'ın hizmetine katılan Valkyrie'lerle mümkün olmuştur. Birinci nesille aynı kaderi ve tarihi paylaşmazlar. Zihinlerindeki her hangi bir baskıdan kurtulmak gibi bir durumları olmamıştır.

GOBLİN ___________________________________________________________________________
(Goblin RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/824972758 )

Azeroth üzerindeki en fırsatçı ve çıkarcı ırktır goblinler. Ahlak ve pek çok değer üzerinden düşünecek olursak, ölüm şövalyesi olmanın fırsatlarını sonuna kadar kullanmaya çalışacaklardır.

Cartel'in prensi çevresinde ölüm şövalyelerinden oluşan bir güvenlik olsun istemez mi? Bir goblin simyacı buluşlarının böyle bir şövalye üzerindeki etkilerinin nasıl olacağını görmek istemez mi? Bir şey yapılacak ya da inşa edilecekse bu şey ölüm şövalyelerinin tükenmek bilmeyen inatçı ellerinde daha hızlı yapılmaz mı? Daha düşük maliyetli çalışan oldukları düşünüldüğünde, yemeden, içmeden ve hatta uykudan uzak çalışanlar olmaları onları memnun etmez mi? Ne tür bir şeyin, bu hızlı değişen dünyada 7/24 uyanık olmanızda negatif bir etkisi olabilir? Sağlık tehlikeleri mi? Kirlilik ve tehlikeli patlayıcılar arasında yaşadıkları da göz önüne alındığında, burada en önemli olan şey ilerleme eşittir paradır. Dillerindeki meşhur sözlerine bakacak olursak; zaman paradır kardeşim!

Gözlerini para hırsının bürüdüğü düşünüldüğünde basmakalıp ölüm şövalyesi mantalitesinin daha da dışında tavırlara sahip olabilirler. Goblinler diğer ırklar gibi önceliklere sahip bir ırk değildir. Onların öncelikleri kötülükleri yok etmek, onlarla mücadele etmek ve hayata güzel evlatlar getirip, yetiştirmek değildir. Birincil hedefleri para ve onunla birlikte gelen güçtür. Bir ölüm şövalyesi olmakla yeme, içme, uyuma, aşk, yorgunluk, tuvalete koşma, yorulma, fiziksel ve zihinsel olarak tükenme gibi pek çok şeyden kurtulacaklarını bile düşünebilirler. Ölüm şövalyelerini ve onlara dönüşmeyi birer para basma makinesi olarak görebilirler.

Tabi ki de size birer Goblin Star Treg Borg gibi bir rol önermiyoruz. Ancak benim önerim mühendislik üzerine yönelim gösteren bir goblin ölüm şövalyesi, kendi özünü yansıtacaktır.

GNOME ___________________________________________________________________________
(Gnome RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/916830707 )

Bir ırkın ölüm şövalyesi olması konusunda uzlaşmaya varılacaksa bu gnomelar olabilir. Eksantrik doğal olarak meraklı ve gelenek tabanlı olan bu ırk, meraklarını gidermek için durumları farklı açılardan görmeyi tercih ederler. Ölüm şövalyesi olmanın avantajlarını, rune büyüsünün gücünü, ölümün nasıl bir his olduğunu, Gnomeregan'a ghoul gönderilmesinin gnome yaşam alanlarına etkisinin nasıl olacağını, ya da sadece herhangi bir şeyi hayal etmenin nasıl bir his olacağını merak ederler. Mümkün olmasa bile, gnomelar anlamsız bir şekilde bu seçeneğe bir şans verebilirler.
Gnomelar bir müddet sonra ölüm şövalyesi bağını aşırı gnome içgüdüleri sayesinde kırabilirler. Genellikle gnomeların zekaya, tamirciliğe veya çevikliğe olan yatkınlıklarına karşılık bu bitmek tükenmek bilmeyen güç ve enerjiye rağmen, nasıl bir melee sınıf olabilecekleri ile ilgili diğer ırklar tarafından şüpheler ve ciddiye alınmama durumları söz konusudur. Bunların yanı sıra bu ırk, melee sınıf anlamında pek çok kişiye komik görülüyor ve rol olarak da ciddiye alınmaları güçleşiyor.

İNSAN ___________________________________________________________________________
(Geçerli bir insan RP rehberi yok.)

İnsanlar bildiğiniz insan. İnsanların her hangi bir inanışı ya da her hangi bir şeyi takip etmesi mümkün. Oyun mekaniği gereği druidizm ve şamanizm haricinde (worgen druid olayı hala tartışılası bir konudur) her türlü sınıfa yönelmişlerdir.

Doğası gereği biraz paranoyak, bencil ve geçmiş odaklı yaşayan bir ırktır. Kendi küçük köşelerinin zarar görmemesi için ya da sahip olmayı arzu ettikleri bir güç için bütün dünyayı riske edebilirler. Diğer kimi ırklar kadar olmasa da çıkarlar doğrultusunda hareket etmeyi tercih ederler. İnandıkları şeyler uğruna okyanusları bile geçmeyi isteyen bir yapıları vardır. Bütün bunlara karşın, büyük bir özveri, sevgi ve şefkat iç güdüsüne de sahiptirler.

Bir insanın ölüm şövalyesi olmasına nasıl tepki verileceği, kişilerin kendi görüşlerine bağlıdır. Işığın inananlarına göre ölüm şövalyelerini barındırmak çok günahtır ancak ışık onlara bir yandan da onlara şefkatle bakmaları gerektiğini söyler. Ölüm şövalyelerinin varlığı her ne kadar huzursuz ediyor olsa da, aralarında eski arkadaşlar ya da büyük kahramanların olması onlara şefkat ve ister istemez sempati duyulmasına sebep olabilir. Ayrıca Kral'ın emriyle onların ittifak içinde kabul görmesi sağlanmış ve dikte edilmiştir.

Bir insan ölüm şövalyesi, yedi insan krallığının her hangi birisinden çıkmış olabilir. Eğer Gilneas krallığını seçmişseniz ölüm şövalyesi olabilmek için duvarın dışında olmanız gerekmektedir. Çünkü duvardan öteye veba ile ilişkili herhangi bir şeyin girmesi engellenebilmiştir.

Krallıklar ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için: http://www.wowpedia.org/Human_kingdom

GECE ELFLERİ _______________________________________________________________________
(Gece Elfleri RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/917101950 )

Üstte eklenen linkte gece elflerinin ölüm şövalyeleri ile ilgili olarak ayrıntılı bilgiler mevcuttur. Benim buraya yazdıklarım hemen hemen oralardan alıntı niteliğinde olacaktır.

Diğer gece elfi RP oyuncularının, kal'dorei ölüm şövalyelerini kabul etmeleri oldukça zor ve sıkıntılıdır. Gece elflerinin lore gereği ölüm şövalyelerine tepkisi ve tutumu oldukça net ve belirli olmasına karşın, WoW mantığında lore dışında bir "sıkıştırma" mantığıyla, gece elflerinin ölüm şövalyesi olmasına olanak sağlanmıştır. Ciddiye alınmak için lore bilginizin çok iyi olması ve açıklara göre sağlam bir karakter alt yapısı oluşturmanız gerekiyor ya da başka bir ırk seçmenizi tavsiye ederim.

Pek çok Kal'dorei'e göre (hatta çok maceracı tiplerde dahil), bir ölüm şövalyesi dengeye karşı nefretle yoğrulmuş çok ciddi bir suçludur. Eski bağınız bulunan ya da akrabanız olan bir gece elfi ölüm şövalyesini ilk fırsatta yok etmek için harekete geçebilirler, dengeye karşı oluşmuş bir kişi artık daha fazla Kal'dorei sayılamaz. Özellikle de yerleşim yerleri başta olmak üzere pek çok yerde istenmeyen ve dışlanan bir gece elfi olacaktır. Bu nedenle, eğer bir gece elfi ölüm şövalyesiyseniz, elf yerleşim yelerinden (Darnassus, Astranaar, Auberdine, Nighthaven, etc) ve geleneksel Kal'dorei bölgelerinden kaçınarak bir arkaplan hikayesi oluşturmanız ve rolünüzü ona göre şekillendirmeniz gerekecektir.

Kendi özgür iradesini kazanmış bir Kal'dorei ölüm şövalyesi aşağıdaki kategorilerden birisine girer:

Saplantılı; İyi bir ölüm şövalyesi olarak Elune adına gerçekleştirmek üzere son bir görev gerçekleştirebilir. Kal'dorei inanışına göre olağan dengeyi bozan ve unutulmasına sebep olabilecek musibet varlığını yok etmeye kendisini adayarak, bir ölüm şövalyesi olarak varlığına devam edebilir ve kendisini bu varlığı yok etmeye adayarak saplantı haline getirebilir. Ki bu da ikinci olasılığın ortaya çıkmasına sebep olabilir:

Deli; Bir grup Kal'dorei ölüm şövalyesi kirlendikleri düşüncesiyle, kaybedecekleri bir şeylerinin kalmamasından ötürü ve bu musibeti yok etmenin ırklarından gelen bir kaderleri olduğunu düşünerek, musibeti ve dengeyi bozabilecek her hangi bir şeyi yok etmeyi saplantı haline getirebilirler. Bu maceracı gece elfi ölüm şövalyeleri hizmetlerini bu şekilde sunabilirler. Aynı şekilde musibete de ittifak içindeki gizlenmiş düşmanlar olarak hizmet etmeye ve sorun çıkarmaya devam edebilirler.

Hafızasını kaybetmiş; Bu rol oldukça klişedir ama iş gören bir roldür. Ölümden sonra hatıraların ve hafızanın önemli bir kısmının yok olması bahsi geçen bir durumdur. Görünümlerinden dolayı Kal'dorei oldukları bilinebilecek bir durumdur ancak nereden geliyor, kimi var ya da daha önceki hayatında nasıl biriydi hatırlamayabilir. Bu durumda da kara kılıç üyesi diğer ırkların şövalyelerinin sergiledikleri yaygın tavırları sergileyebilir ve bir insan ölüm şövalyesi gibi de davranabilir. Bu tür bir kal'dorei ölüm şövalyesi kendisini bulmak ve hafızasını geri kazanmak için uğraşabilir ancak bu seferde hafızasının yerine gelmesi durumunda da kendisinden ve olduğu şeyden nefret edebilir ve delirerek yukarıdaki amaçları taşıyan karakter tipine dönüşebilirler.

(Daha fazla ve doğru bilgi için; http://eu.battle.net...01950?page=1#12 )

ORKLAR ___________________________________________________________________________
(Geçerli bir ork RP rehberi yok.)

Orklar şiddetle onurlarına bağlı ve atalarına büyük saygı duyan bir ırktır. Bunun yanı sıra yanan lejyonun etkisi altında uzun süre güçlü şamanistik köklerinden uzak kaldılar. Bu bağlamda, bu durum bir ork ölüm şövalyesi için şamanistik bağlarından bir kez daha kesin olarak kopuş ya da ölümsüz varlığını devam ettirdiği sürece kopmuş olma anlamına gelmektedir. İnanışlarına göre bir ölümsüz olarak hayata devam etmek atalarına büyük bir hakarettir.

Ancak bütün bunlara ek olarak, musibet yanan lejyonun bir formu olarak Azertoh'a geldi. Orklar yanan lejyondan kurtularak Azeroth'a gelişlerinden sonra insanlar tarafından tekrar köleleştirilmiş ve kısa süreli özgürlükleri ardından ölüm şövalyesine dönüştürülenler ise üçüncü kez köleleştirilmiş oldular, bu durumda her hangi birisinin oldukça sinir ve intikam duygusuyla dolmasına sebep olabilir.

Ork ölüm şövalyelerinin, gece elfleri, taurenler ya da draeneilerden farkı; onların bu ırklara oranla alacaklı olduğu çok daha fazla şeyinin olmasıdır. Onlar kendilerine acımak ya da canlarını sıkmakla uğraşmazlar. Orklar bu gücü alıp, onlara bahşedene ve tabi karşılarına çıkan düşmanları olabilecek herkese karşı balta gibi indireceklerdir.

Orkların ölüm zamanı geldiğinde ölümsüzlüğe karşı olan tepkilerinde nasıl bir farklılık olabilir? Örneğin; genç bir ork için sonsuza dek savaşabilen ölümsüz bir ölüm makinesi olma düşüncesi ona zevk verebilir. Buna karşın, yaşlı bir ork onurlu ve şeref dolu bir ölüm bekler, ancak ölüm şövalyesine dönüşme ihtimali arzu ettikleri bu ölümü sonsuza dek yok edebilir.

Orklar ölümsüzlere bir bakıma nötr ve çıkarları doğrultusunda bakarlar. Kendileri için her ne kadar müttefik olarak görseler de çevrelerinde fazlasının bulunmasından rahatsızlık duyarlar. Buna ek olarak, orkların onurları ve atalarını yüceltmek için savaşmalarının aksine, ölümsüzler intikam ve iç güdüsel ihtiyaç için savaşırlar.

TAURENLER ________________________________________________________________________
(Tauren RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/824972715 )

Taurenlerde doğaya ve manevi dünyaya uyum vardır. Onlar toprakanaya ibadet eden, yetenekli ve oldukça güçlü savaşçılar olup, barışçıl bir ırktır. Gereksiz bir şekilde öldürmez ya da can almaya çalışmazlar. Bunu yapmak arkasında büyük nedenler taşımasının gerekmesiyle birlikte, onlar için önemli bir sorumluluk getirir.

Bir ölüm şövalyesine dönüşmek bütün bu inanışların paramparça olmasına sebep olur. Taurenlerin doğa ve manevi dünyayla ilişkili her türlü ayrıcalıkları gitmiş olur. Musibete hizmet ettikleri süreç içerisinde emirlere uymak ve pek çok ruh ile anlaşma yapmak zorunda kalmışlardır. Sürekli öldürmek, ölümle uğraşmak onları pervasızlaştırmıştır ve ölümden önceki yaşantılarında sahip oldukları bütün değerleri anlamsızlaştırmıştır.

Musibete hizmetlerinden tek farkı, özgür iradelerini kazandıklarında geçmişlerini bilmeleri durumunda eskiye oranla daha az yıkıcı ve zarar verici olacaklardır. Onlar en iğrenç şekilde toprakanalarına, halklarına, inançlarına ve hatta kendilerine ihanet etmiş oldukları inancını taşırlar. Taurenlerin inancına göre, her ne ölürse, ölü kalmalıdır.

Her ne kadar zamanla tauren halkı kendilerinden olan ölüm şövalyelerini affedip, aralarına almaya çalışsa da bu her zaman toplum tarafından tuhaf karşılanacaktır ve toplum tamamen kabul etse dahi, (ki inançlar gereği mümkün değil) ölüm şövalyesi olmuş kişi kendisini affetmekte ve ihanet ettiği inancından kurtulmakta oldukça zorlanacaktır.

TROLLER ___________________________________________________________________________
(Geçerli bir troll RP rehberi yok.)

Troller doğaları gereği çok batıl inançlı bir ırktır. Ancak aynı zamanda karanlık sanatları (voodoo tarzı şeyleri) arayıp bulmaktan çekinmezler. Onlar, trol ölüm şövalyelerini korkunç bir juju, kötü bir alamet gibi ya da önlerinde korku ve saygı karışımı bir hisle eğilinecek bir varlık gibi görebilirler.

Trollerin, ölüm şövalyelerine nasıl tepki verecekleri onların sınıflarına ve düşünce yapılarına göre farklılık gösterebileceği gibi şimdi ölüm şövalyesi olmuş kişinin daha önceki sınıfına göre de farklılık gösterebilir.

Trol büyücüleri (hexers) ve gölge rahipleri ölüm şövalyelerinin güçlerini çalmak isterken, şaman ve druidler muhtemelen ölüm şövalyelerine karşı bir tutum sergileyeceklerdir.

WORGENLAR _______________________________________________________________________
(Worgen RP rehberi: http://eu.battle.net...topic/825052734 )

Bunlar hakkında hatırlanması gereken en önemli şey, temelde insan olmalıdır ya da bir lanete maruz kalmış ve kendisini kontrol etmeyi başabilen insanlar olarak da görülebilirler. Bir worgen ölüm şövalyesi olabilmek için üçüncü savaş sürecinde Greymane duvarının dışında olmanız gerekmektedir. Bu sizin hikayenizin worgen başlangıç hikayesinden de farklı olduğu ve lanete daha önce yakalandığı anlamına gelir.

Gilneas'taki worgen salgının ve ardından gelişecek olan terkedilmişlerin istilasının bir parçası olmak yerine, gece elfi olan Argul'un hizmetkarı olan biri olabilirsiniz. Ya da üçüncü savaş süresinde gümüşçam ormanından alınan bir asker ya da sivil birisi de olabilirsiniz. Bunların dışında, Arugal'ın çağırdığı kontrolünü kaybeden gece elfi worgen Argul tarafından kazara ya da Arugal tarafından kasıtlı olarak worgen yapılan birisi de olabilirsiniz. Bu evreden sonra ya vahşi ve kontrolsüz bir şekilde ortalarda dolaştınız ya da Arugal'ın ölümüne kadar Gölgediş kalesinde tutuldunuz.

Bu süreç içerisinde bir şekilde yakalanmış esir edilmiş ve Acherus'ta Işığın Umudu Şapeli'nin savaşı öncesi diriltilmiş ve Gümüş şafak askerlerinin üzerine ölüme gönderilmiş olabilirsiniz. Özgürlüğünüzü de bu savaşın ardından kazanmış olursunuz.

Alternatif olarak; Grizzly tepelerinde tuzakçı toplumundan olabilirsiniz. Arthas, Arugal'ı ölümünden sonra diriltip, kendi adına çalıştırmak için Grizzly tepelerine dört tane darkfallen gönderdi. Burada onu ve takipçisi olan worgenlerini diriltip, tuzakçı bir toplum oluşturdu.

Peki siz bütün Vebalı topraklarda olan savaşlar esnasında Grizzly tepelerindeyken, nasıl özgür iradenizi geri kazandınız? Şüphesiz ki, buradan yola çıkmış olan worgen ölüm şövalyesi başlangıç görevlerinde bulunmamış olacaktır. Bu durumda da sizin özgür irade kazanabilmek için Lich King'in ölümünden sonrasını düşünmeniz gerekir. Kralın ölümünden sonra da kimse sizi öldürmeden kara kılıç birliklerine teslim olup, üye olmanız ve özgür iradenizi kanıtlamış olmanız gerekir.

Bu alternatif karakter oluşturma yolunu seçecekseniz eğer Grizzly tepeleriyle ilgili olan bilgileri okumanızı tavsiye ederim; http://www.wowpedia....ly_Hills_quests

_______________________________________________
7. Yetenek Ağaçları
_______________________________________________

Bu bir rol rehberinde tuhaf bir kategori gibi görülebilir ancak karakterin uzmanlık alanları da rollerinizde önem kazanıyor ve karakterinizi yansıtabilmenizi kolaylaştırıyor. OOC uzmanlığınız ile IC uzmanlığınız aynı olmak zorunda değildir ama rol esnasında kimi noktalarda işinizi kolaylaştırabilirler.

Bunların dışında, farklı yetenek ağaçlarının karakterlerde neyi yansıttığını da yorumlamış olacağız.

KAN (Blood) ________________________________________________________________________

Çoğunlukla savunma ve direnişle alakalı bir yetenektir. Bu yetenek tamamıyla kanın gücüne dayanmaktadır. Kan büyüsü kullanırsınız ve düşmanlarınızın kanlarını kaynatarak onlara zarar verirsiniz. Aynı şekilde sizin bu büyüler sayesinde gücünüz ve direnişiniz artış gösterir. Sahip olduğunuz kan rünleri sayesinde kendinizi tedavi etme koruma özelliğinizde artış sağlarsınız.

Ölüm şövalyesinin bu yetenekle, kendisini tedavi etme konusunda bir şifacı kadar olmasa da becerisinin olduğunun ve direncinin bu yetenek sayesinde daha fazla olduğunun unutulmaması gerekir. Buna karşın, saldırı gücünde diğer yeteneklerine göre daha başarısız ve daha yavaş kalacaktır.

BUZ (Frost) _________________________________________________________________________

Bu yetenek buz büyüsünün ustası olmaya dayanmaktadır. Buzun soğukluğu sayesinde düşmanlarını yavaşlatır ve onları daha gafil ve savunmasız yakalamasına imkan sağlar. Buzu bedeninde hisseden ölüm şövalyesinin odaklanması ve saldırı gücü yükselir (kendi gücünü arttırmak için kullandığı buz gücü vs.).

Aynı zamanda karakter rol olarak daha soğuk ve solgun bir renge sahiptir. Yetenekleri fark edilecek şekilde soğuk göze çarpar. Kendisi bedeninde soğukluktan negatif olarak etkilenmez. Buz büyüsünün gücünü ne kadar hissedebilirse, o kadar etkili bir ölüm makinesine dönüşebilir.

GÜNAH (Unholy) ____________________________________________________________________

Bu yetenek hastalıkları yayma üzerine kuruludur. Neredeyse tamamen ruh çağıranların özelliklerini taşımaktadırlar. Bu yetenek ölüleri diriltmek, hastalıkları kontrol etmek ve ölüleri yönetmek üzerine ustalaşmış olmaya dayanır.

Bu yeteneğe sahip bir ölüm şövalyesi düşmanlarını vebanın etkileriyle güçsüz düşürüp, kontrolündeki ölülerin saldırısıyla yenmesiyle bilinir. Çoğunlukla düşmanına karşı üstünlüğü emrindeki ve dirilliği ölüleriyle gelmektedir. Kendisinin düşmanlarından daha üstün bir saldırı gücü olmamasına karşın onları zayıf düşürmesi ona avantajlar sağlamaktadır.
Bu ölümcül büyücüye yaklaşsanız bile hala karşınızda zırhlı ve dayanıklı bir şövalye görmüş olacaksınız.

Bir ölüm şövalyesini ruh çağıran bir büyücü (necromancer) olarak canlandırmak mümkün mü?

Genel olarak sorulan bir soru. Tabi ki canlandırılabilir ama ben bunu tavsiye etmiyorum. Sınıfınızın şövalye olan kısmını çekip, çıkardığınız zaman bu sınıfın rolünü yapıyor olmanızın sebeplerinin büyük bir bölümünü çıkarıp, atmış olursunuz. Artık bir ölüm şövalyesi değilsinizdir ve bunun için farklı bir karakter hikayesine ve farklı bir karakter yetenek sistemine sahip olmanız gerekir.

Yetenek ağacı davranışları nasıl etkiler?

Bu durum daha çok size bağlıdır. İçinde bulunduğunuz ortamın rolünüzü anlayıp, kavrayabilme becerisi ve sizin bu davranışlardaki farklılıklarınız konusundaki sebepleri anlayabilmesi hem OOC hem de IC olarak zevk alabilmeyi doğrudan etkilemektedir.

Bir kan yeteneğine sahip ölüm şövalyesinin vampirik davranışları gözlenebilir, ancak aşırı şekilde filmlerden fırlamış bir durumu söz konusu olmaz. Kan büyüsünü kullanmaya yönelik iç güdüsel açlıklar üzerine yeteneklerinizi rolünüzde kullanabilirsiniz. Aynı şekilde hastalıklar ve cesetlerle ilgilenen bir ölüm şövalyesi de bu yeteneklerini kullanabilmek ve içindeki arzuları bastırabilmek için gerekli davranışları sergilemek zorunda kalacaktır.

Bu şu demektir ki; kan büyüsünü kullanan bir şövalye kan ile ilgili arzulara, buz büyüsünü kullanan soğuk ile ilgili arzulara ve hastalıklarla saldırı yeteneğine sahip bir şövalyeyse hastalık yayma arzularına sahip olacaktır. Ölüm şövalyeleri her ne kadar özgür iradelerini kazandıktan sonra zararsız olmaya çalışsalar da iç güdülerinin ve değişmiş olan duygularının arzularını bastırmaları gerekmektedir. Bunun içinde bu duygularla savaşıp, acı çekmektense her hangi bir şeye zarar vermeyi ve bu duygularını kusmayı tercih ederler.

Şüphesiz ki her türlü yetenek dengeli bir güç oranına ve avantajlara sahiptir. Önemli olan karakterinizin ne tür bir rol içerisinde olmasının size keyif vereceğidir. Ölüm şövalyeleri bu yetenekler sayesinde oyuncular arasında çeşitlenip, farklı tatta rollerin ortaya çıkmasına imkan sağlayabilirler.

Kişisel spekülasyonlar; karakteriniz kendi içinde kan ve kutsal olmayan yetenekleri harmanlayabilir. Rol içerisinde bu tür şeyler mümkündür ancak bu çok daha fazla ölüm şövalyesi bilgisi ve hakimiyeti gerektirir. Kimse rollerde aşırıya kaçanları sevmediği gibi, her türlü şeye sahip olmakta oyuncunun kendisine uzun vadede zevk vermeyecektir. Kişisel tercihlerinize göre, karakterinizi tasarlayabilir ve bu dengelerin üzerine geçmeyecek ölçüde kişiselleştirebilirsiniz.

_______________________________________________
8. İpuçları
_______________________________________________

Nereden ilham alabilirsiniz?

Çevrenizde ve haritanın kimi bölgesinde bulunan NPC ölüm şövalyelerine bakarak kimi fikirler edinebilirsiniz. Kimi karakterlerin ayrıntılı wowwiki gibi sitelerde karakter bilgileri mevcuttur. Onların davranışlarını ve konuşma tarzlarını örnek alabilirsiniz. Genellikle suçluluk, pişmanlık, öfke ve kendinden nefret eden bir tarzda davranışlar ve konuşmaları vardır. Ancak bütün bunlara rağmen kendilerini inandırdıkları amaçları uğruna yaşamayı sürdürürler.

Temel olarak, depresif ve amaçları yolunda, yüksek motivasyonlu bir şekilde devam eden karakterlerdir. Kimisi bir çöküşe yakınken, kimisi bir cephenin ardında saklanmaya çalışıp, kendisini nefretten uzak tutmaya çalışır.

Bu konuda bizi başka bir konuya götürür;

Davranışlar;

Karakteriniz genellikle musibetin şövalyesi olarak görülebileceğinden ötürü davranışlarını sınırlandırmak ve nasıl davranması gerektiğiyle ilgili tereddütler yaşayacaktır. Normal insan tavırları sergileme gereksinimi duyabilir ya da tam aksine hiç umursamayabilir. Bu durumda da çevrenizdekilerin tepkileri ve davranışları ona göre şekillenecektir. Davranışlarınız sahip olduğunuz duygulara ve arzulara göre farklılık gösterecektir. Tepki çekmekte, saygı görmekte karakterinizin IC olarak davranışlarına bağlıdır.

Duygular;

Ölüm şövalyelerinin hala duyguları vardır. Ancak musibet, merhamet, suçluluk, pişmanlık gibi zayıflık göstergesi olan duyguların olduğu şövalyeleri öldürüyordu. İzin verdiği duygu belirtileri daha çok öfke, acı verme ve savaşma arzusu üzerine olan duygulardı. Karakterinizde temel olarak bu duyguları her türlü duygudan daha güçlü hissedecektir.

Bazı ölüm şövalyesi NPC'ler hala pişmanlık, suçluluk ve ailelerine karşı bir takım duygular besleyebilmektedirler. Ayrıca terkedilmişlerin iki kere ölmüş olanlarında bazı duyguları saklamakta yetenek söz konusu olabilir demiştik. Onlar duygularında diğer şövalyelere oranla daha esnek bir duruşa sahip olabilirler.

Karakteriniz hangi duyguyu ne kadar, ne sıklıkla ve ne sebeple hisseder? Bu duygular, onun üzerinde ne tür etkilere ve davranışlara sebebiyet veriyor? Hissettiği şeylerin karakter üzerinde ne gibi yan etkileri oluyor? Bu tarz soruların yanıtını bilmekte sizin rolünüz üzerinde düşünmenizi ve ona göre karakterinizi yönlendirmenizi önemli ölçüde kolaylaştıracaktır.

İlerleme;

NPC'ler karakterinize yön vermenizi önemli ölçüde kolaylaştırsa da, unutmayın ki rol sürecinde zaman geçiyor ve karakteriniz kimi duygular ve davranışlarda gelişim ve ilerleme gösterebilir. Bunun için karakter gelişiminizi zamana yaymanız ve karakterinizi IC ortamınıza adapte etmeniz gerekir.

Durgun ve sürekli aynı reaksiyonu veren bir karaktere sahip olan şövalyeniz adapte olmakta zorlandığı gibi var oluş amacını da kaybedecektir. Her türlü duygusunu olmasa dahi kimi duygularını belirli limitler dahilinde geliştirebilir ve kendisini bulunduğu yere adapte edebilir.

Kökeninizi hatırlayın;

Karakterinizin ırkını, kültürünü ve hikayesinin alt yapısını aklınızda bulundurun. Çünkü ilerleme gösteren karakterinizin kararlar almasında ait olduğunuzu hissettiğiniz ırkınızın görüşleri etkili olacaktır.

Örneğin; bir gece elfi ya da draenei karakter kendisini nekrotik yeteneklerde uzak tutacaktır. Bir kan elfi ya da insan ise yeni tarz güçleri tatmayı ve öğrenmeyi amaçlayacaklardır. Ya da daha farklı değerlendirecek olursak, bulunduğunuz yaşadığınız kişileri ve yerleri görmekten ve oralarda bulunmaktan kaçınabilirsiniz. Sizin şuan olduğunuz kişinin bilinmesini ve görülmesini istemeyebilirsiniz. Şuan ki halinizin yadırganabileceği ihtimali her zaman vardır. (Bu tür bilgiler için ırkınızın bilgilerini okumalısınız.)

Ne olduğunuzu hatırlayın;

Siz ölümsüz bir ölüm makinesisiniz ve bundan kaçışınız yok. Bunun bir farkına varın. Acı ve ızdırap çektirmeye karşı bir yapınız var. Genellikle, konuşma tarzınız ve sesiniz yaşayanlar tarafından güvenilecek bir şekilde değildir. Hatta sadece kimileri sadece varlığınızdan bile rahatsızlık duyabilirler (IC olarak bu normaldir.).

Sınırsız çalıştırılabilir, uyumaya, yemeye, içmeye ihtiyaç duymazsınız. Kafanızdan vurulsanız da ölmezsiniz. Belirli ölçülerde tedavi edilebilirsiniz. Ancak acıyı çok kısıtlı ölçülerde hissedersiniz. Işık etkisiyle tedavi edilmeniz de mümkün olsa da bu size diğer tedavi yöntemlerinden çok daha büyük acı verecektir.

Çocuk sahibi olamazsınız, üreyemez ve üreme faaliyetine ilişkin bir şeyler hissedemezsiniz. Yürüyen ölüler olarak nitelendirildiğinizde sadece kimi duyguları hala aktif olan varlıklarsınız. Ölüm şövalyeleri kimi zaman romantik ilişkilerde de bulunabilirler ancak bu durum karakterinizin önüne geçemeyeceği zarar verme duygusunu nasıl kontrol edeceğine bağlıdır. Bence, bu tür duyguları genelde platonik olarak kalmalıdır.


_______________________________________________
9.Ghoulunuz
_______________________________________________

Her şeyden önce tamamen sizin tarafınızdan kontrol edilebilir cesetlerdir. Biz onlara her ne kadar beyinsiz desek de, Blizzard kendi isteklerine yönelik şekilde hareket edebileceklerini ve kimi duyguları taşıyabileceklerini belirtmiştir. Hatta bu yüzden, "Her zaman bir LK olmalı." bile denmiştir. Ayrıca oyun içerisinde de kimi noktalarda kendilerini NPC olarak hizmet verirken de görmekteyiz.

Ama bütün bunlara rağmen ghoulunuz ilgiye, sevgiye veya umursanmaya ihtiyaç duyan bir varlık değildir. O, sizin her türlü emrinize itaat eden ve ne kadar aptalca olursa olsun intihar görevlerini bile düşünmeden yerine getirebilen bir varlıktır.

Kimse tarafından umursanmasına ya da önem görmesine gerek olmayan, düşüncesiz, sadece kemiklerden ve etten oluşan, belirli ölçülerde kötü kokan, ruh çağırma büyülerinin bir sonucu olan, ittifak topraklarında ve şehirlerinde kesinlikle yasaklanmış ancak güruh saflarında terkedilmişlerin kimi ihtiyaçlarından dolayı izin verilen yaratıklardır.

Bunları savaş veya mücadele dışındayken çağırmak ve yanınızda gezdirmek size karşı negatif izlenimlerin oluşmasına sebep olabileceği gibi, sizin şehirlerde ve etraflarında bir ghoul sahibi olmanız durumunda da tutuklanmanıza bile sebep olabilirler.

_______________________________________________
10. Binek Seçimi
_______________________________________________

Bilindiği gibi deathcharger yer bineği olarak bütün ölüm şövalyelerinin kullanabileceği bir binektir. Diğer ölümsüz binekler de şövalyeler tarafından kullanılabilir. Ayrıca iskelet gryphon'da binek olarak bir alternatif olmaktadır.

Bilinen ICC bineği Frostbrood dragon ise içinde bulunduğunuz rol durumu için aşırı güçlü (OP) bir binek olabilir. Bunun için öncelikle karakterinizin hikayesi ve onu IC olarak nasıl elde ettiğinize ilişkin ayrıntılı bir bilgiye sahip olmanız gerekir. Bu tür OP binekleri genellikle karakter geçmişi güçlü ve şuanda önemli görevlerde ve rütbelerde olan kişiler kullanabilmektedir. Malum bulunduğunuz birliğin liderinden de güçlü bir imaj çizerseniz, o kişinin sizin IC olarak lideriniz olmasının artıları nerede olacak? Liderin pek çok konuda bilgeliği, deneyimi, gücü vs. askerlerinden üstün olabilmelidir.

Yaşayan bir bineği seçmekse imkansız değildir ama mümkün de gözükmemektedir. Binek sizi binici olarak kabul etmeyebilir, sizden korkabilir ve kutsal olmayan auranızdan etkilenip, sizi sahip olarak görmeyebilir. Ancak onu belki eğitebilir, size itaat etmeye zorlayabilirsiniz. Ne kadar başarılı olduğunuz ise IC olarak tepkilerinize ve çevrenizdekilerin bakış açısına bağlıdır.

Karakterinizin sahip olacağı binek eğer alışılmışın dışında olacaksa, ona ilişkin bir anlatacak hikayeniz olmalıdır. IC olarak size gelebilecek olası sorulara, "Çünkü çok havalı oluyorum bu binekle." şeklinde bir cevap veremezsiniz. Ayrıca rare binekleri de tercih etmeniz uygun olmaz. Çünkü sizi rolünüzde OOC olarak deneyimsiz ve gösteriş düşkünü gösterecektir ve bundan dolayı da karşınızda sizinle rol yapmak isteyen çok az insan bulacaksınızdır.

İttifak şehirlerinde ölümsüz bir binekle gezmek hoş karşılanmaz ve buna izin verilmez. Aynı şekilde kimi güruh şehrinde de ölümsüzler ile ilişkili şeyler hoş karşılanmaz ve mümkün olduğu kadar uzak tutulmaya çalışılır.

_______________________________________________
11. Rünsilahı Seçimi
_______________________________________________

Ölüm şövalyelerine ait silahlar rün ile büyülendikleri için kişisel olarak önem arz etmektedirler. Genelde koyu/mavi, iskelet ya da kazıklarla süslenmiş daha çok şeytani görünümlü silahlar tercih edilir. Karakterin saldırganlığını ve gücünü yansıtabilecek silahlarda seçilebilir.

Bu konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler; http://eu.battle.net...81097?page=2#23

_______________________________________________
12. Ölüm Şövalyesi Zırhı
_______________________________________________

Tercihen koyu ve ürkütücü görünümlü setler tercih edilmektedir.

Yaygın olarak Tier 8, 9 ve 10 tercih edilmektedir. Bunlara ek olarak bağlı olunan birliklerde hiyerarşik düzene göre başlangıçtaki ilk set ve ardından Işığın Umudu Şapeli'nde savaş girmeden önce verilen set kullanılmaktadır.

Tier 11 ve 12 zamanında elde edilmiş olan varlığın görüntüsünün kaybedilmesinden dolayı genellikle tercih edilmemektedir. Bunlara ek olarak LK zindanlarından düşmekte olan setler de kullanılabilmektedir.

_______________________________________________
13. Kaynaklar
_______________________________________________

Oyun içi görevler ve karakterler.
WoWpedia.org
WoWhead.com
WoW Forumları
Özel sayfalar:

* http://www.wowpedia.org/Death_Knight
* http://www.wowpedia....h_knight_quests
* http://www.wowpedia....t_organizations
* http://www.wowpedia.org/Necromancy
* http://www.wowpedia.org/Rune_magic
* http://www.wowpedia.org/Saronite
* http://www.wowpedia...._Endless_Hunger
* http://www.wowpedia....urius_Rivendare
* http://www.wowpedia....us_the_Penitent
* http://www.wowpedia....ghts_of_Acherus
* http://www.wowpedia....Mess_Hall_Rules
* http://www.wowpedia...._of_Reanimation
* http://www.wowpedia....my_Runeblade...
* http://www.wowhead.com/quest=13162 -Quest; The Rider of Frost
* http://www.wowpedia....ly_Hills_quests
* http://www.wowpedia.org/Wolfcult
* http://www.wowpedia.org/Andorhal
* http://www.wowpedia...._Hold_The_Reins
* http://www.wowpedia....r's_Request
* http://www.wowpedia....;s_Special_Brew
* http://www.wowpedia....ower_to_Destroy
* http://www.wowpedia....t_of_the_Damned
* http://eu.battle.net...ss/death-knight
* http://eu.battle.net...opic/2283549208 -Ask CDev 2 - Answers
* http://eu.battle.net...opic/2290819194 -Specifically Belf DK Hunger
* http://eu.battle.net...64613?page=3#49 DKs and Souls
* http://eu.battle.net...topic/900640229 -RP Sticky
* http://eu.battle.net...topic/859356996 -Blood Elf RP Guide
* http://eu.battle.net...opic/1622897733 -Draenei RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/900640223 -Dwarf RP Guide
* http://eu.battle.net...opic/2499250193 -Forsaken RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/824972758 -Goblin RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/916830707 -Gnome RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/917101950 -Night Elf RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/824972715 -Tauren RP Guide
* http://eu.battle.net...topic/825052734 -Worgen RP Guide

Rehberin diğer versiyonları:

-Muhtemelen en kolay yönlendirecek olanı:
http://scarteleu.wik..._a_Death_Knight

-Orjinal rehber, aşırı derecede dağınık:
http://eu.battle.net...opic/2364427433

-Orjinal rehberin düzenlenmiş ve güncellenmiş hali:
http://eu.battle.net...04881097?page=1

Konu Nem. tarafından 05 Temmuz 2013 - 04:35 ÖÖ tarih ve saatinde düzenlenmiştir

  • 3

#2 Egemeric39

Egemeric39

    Knight Lieutenant

  • Members
  • 591 İleti
  • LocationBatteground

Yazma tarihi: 05 Temmuz 2013 - 03:40 ÖS

Daha yarısını okudum ama çok güzel bir rehber ve konu olmuş
  • 0

For The Scourge ! 


#3 Nem.

Nem.

    Guild Forum Yetkilisi

  • Members
  • 834 İleti
  • LocationÇanakkale

Yazma tarihi: 14 Temmuz 2013 - 03:57 ÖÖ

Teşekkürler..

Ayrıca konuyu sabitleyen arkadaşa da teşekkürler..
  • 0

#4 Varadien

Varadien

    Guild Forum Yetkilisi

  • Members
  • 28 İleti
  • LocationBursa

Yazma tarihi: 22 Temmuz 2013 - 12:08 ÖS

Rehber mükemmel, şahane olmuş.Ancak şöyle bir durum var ki Unholy'nin bu durumlarda çevirisi ''Günah'' değil ''Melun veya Melun Güç'' olarak düzenlenmeli.

Tebrikler.
  • 0

#5 Nem.

Nem.

    Guild Forum Yetkilisi

  • Members
  • 834 İleti
  • LocationÇanakkale

Yazma tarihi: 22 Temmuz 2013 - 12:24 ÖS

Teşekkür ederim kardeşim. :)

10 saat gibi bir sürede çevirince beynim çeviride istop etti, onu öyle bıraktıydım. Mod arkadaşlardan birisi düzeltiverirse güzel olur aslında.

Konu Nem. tarafından 22 Temmuz 2013 - 12:24 ÖS tarih ve saatinde düzenlenmiştir

  • 1




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı